تعاریف و اصطلاحات

کشف تونل مخفی 1500 ساله در استانبول

در جریان حفاری های جاری در ویرانه های کلیسای سنت پولیوکتوس در محله سراجی که زمان حمله لاتین ها ویران شده بود، یک گذرگاه زیرزمینی با قدمت 1500 سال کشف شده است.

1 خرداد 1402

آواتار اکران کردید که بلیت 500 هزار تومانی می خواهید؟

سجاد نوروزی مدیر مجموعه سینما آزادی ضمن اشاره به کهنه بودن فرآیند قیمت گذاری بلیت سینماها از کم کاری نهادهای صنفی در سامان دهی شرایط سینمای ایران انتقاد کرد.

22 اسفند 1401

بیماری نقرس چیست؟

یک فوق تخصص روماتولوژی گفت: نقرس معمولاً زمینه ژنتیک دارد و علت آن، عدم دفع اسیدچرب اوریک مناسب از بدن است.

14 اسفند 1401

آیا بیوتین در تقویت مو و ناخن موثر است؟

بسیاری از مکمل هایی که در داروخانه ها و فروشگا ه ها به فروش می رسند، پوستی شفاف و زیبا، مو های درخشان و ناخن های محکم و قوی را به شما وعده می دهند؛ اما آیا این محصولات واقعا کار می نمایند؟

8 اسفند 1401

راز جنازه های اسرارآمیزی که از کوه آویزان شده اند!

در کشور چین، یکی از قدیمی ترین رازهای تاریخی این کشور باستانی نهفته است، یعنی تابوت های آویزان رود یانگتسه!

23 دی 1401

محله ای در جنوب تهران؛ موقوفه یک بیمارستان ، زندگی زیر سقف های لرزان ، باید تسویه کنند تا جواز ساخت وساز بگیرند!

یکی ، دو تا نیستند. این مشکل بر محله ای 80هزارنفری در جنوب تهران سایه افکنده است. اهالی از بلاتکلیفی به تنگ آمده اند و نمی دانند آینده شان چه می شود؟ تمام زمین های این محله وقفی است و تمام ساکنانش مستاجر.

14 آذر 1401

بک پک چیست؟ بک پکر کیست؟

آیا تا به حال اصطلاح بک پکینگ به گوش تان رسیده است؟ سفری که در حال حاضر معادل هایی نظیر سفر چمدانی و یا کوله پشتی گردی برای آن در نظر گرفته اند و سفرهایی است که با یک کوله پشتی آغاز و پایان می یابد. برای اینکه با این فعالیت بیشتر آشنا شوید توصیه می کنیم...

1 مهر 1401

غذا و موسیقی کره ای چه ارتباطی با هم دارند؟

فکر می کنید بین غذا و موسیقی کره ای چه ارتباطی وجود دارد؟ البته، شاید بهتر باشد قبل از پرسیدن این سوال خاص، دنبال جواب سوال عام تری باشیم. پس می پرسیم فکر می کنید بین غذا و موسیقی چه ارتباطی وجود داشته باشد؟. احتمالا تنها ارتباطی که به ذهنمان می رسد یکی...

17 شهریور 1401

راهنمای گرفتن وقت سفارت هلند، اخذ ویزای کانادا و شینگن

اخذ ویزای شینگن به متقاضیان سفر به کشورهای اروپایی اجازه می دهد تا بدون هیچ مسئله ای به 26 کشور این قاره سفر نمایند. اگر از بریتانیا و کشورهای اروپای شرقی فاکتور بگیریم، سایر سرزمین های اروپایی مانند ایتالیا، آلمان، سوئد، هلند، اسپانیا و چندین کشور دیگر...

22 مرداد 1401

بیماری که زنان بیشتر به آن مبتلا می شوند؛ PBC چیست؟

دبیر اجرایی سی و دومین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، بر اهمیت تشخیص به موقع بیماری مجاری صفراوی برای پیشگیری از تخریب بافت کبدی تاکید نمود.

22 تیر 1401

داشتن موهای براق، با این راهکارهای خانگی

آیا موهایی براق و درخشنده می خواهید؟ مهم نیست که بافت موهای شما چیست زیرا راه های زیادی برای افزایش درخشندگی آن وجود دارد.

12 تیر 1401

طرز تهیه 15 کوفته خوشمزه ایرانی و فرنگی

شما هم وقتی نام کوفته به میان می آید، سریع به یاد کوفته تبریزی و کوفته قلقلی می افتید؟ همین کافی است که معلوم گردد چقدر این غذا معروف و پر هوادار است. ولی برای اینکه هم اطلاعاتتان بالا برود و هم یک تنوع به رژیم غذایی تان بدهید، باید بگوییم انواع مختلف...

9 تیر 1401

هزینه قیمت گذاری دستوری برای صنعت خودرو، گلایه قطعه سازان چیست؟

به گزارش خبرنگاران، روز ششم دی ماه، گردهمایی انجمن قطعه سازان برگزار گردید. در این مراسم قطعه سازان با اشاره به اینکه از قیمت گذاری دستوری راضی نیستند، به انتقاد از صنعت خودروسازی کشور پرداختند.

12 خرداد 1401

روز دنیای قهوه: از گران ترین تا قوی ترین قهوه دنیا

9 مهرماه یا اولین روز از ماه اکتبر، به نام روز جهانی قهوه نام گذاری شده است. در این روز مصرف قهوه را به عنوان یک نوشیدنی پرطرفدار، ترویج می دهند و این روز را جشن می گیرند.

11 اسفند 1400

دانشگاه های علوم پزشکی از رعایت قوانین عمومی مستثنی شده اند، نهاد های نظارتی نمی توانند نظارت نمایند!

کارشناس امور بودجه گفت: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری، باید برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان، نظارتی قائل شوند، اما دانشگاه های علوم پزشکی از این نظارت مستثنی شده اند که نتیجه ان شکل گیری حقوق های نجومی و فساد قانونی است.

6 بهمن 1400

سفر خود را این گونه برنامه ریزی کنید

شاید شما هم همیشه رؤیای رفتن به یک سفر خوب را در فکر خود داشته باشید، اما همیشه اراده کافی برای رفتن به سفر وجود ندارد. بعضی هم رفتن به سفر را کاری سخت و دور از دسترس می دانند. دل کندن از زندگی روزانه و رفتن به یک دنیای نو پاشنه آشیل این اتفاق است که بعضی...

30 دی 1400

توصیه تان برای تعطیل نشدن ما چیست؟!

گرانی بهای کاغذ کار را برای مدیرمسئول نشریه نگاه نو به جایی رسانده که خوستار ارسال توصیه هایی برای متوقف نشدن انتشار این مجله شده است!

24 دی 1400

برترین مشاغل برای افراد مبتلا به ADHD کدامند؟

اختلال کم توجهی - بیش فعالی یا ADHD یک اختلال رایج روانی است که هم بزرگسالان و هم بچه ها را تحت تاثیر قرار می دهد. در حالی که اختلال کم توجهی - بیش فعالی را می توانید با درمان و مراقبت مناسب، مدیریت کنید، علائم آن خودبه خود از بین نمی فرایند. این علامت ها ممکن...

10 آذر 1400

دلیل مشاهده لکه های سفید روی دندان؛ از پیشگیری تا درمان

لکه های سفید روی دندان می توانند در اثر عوامل متعددی نظیر بیماری ها و عفونت، کمبود ویتامین، فلوراید اضافی و حتی ضربه به دندان ایجاد شوند.

1 آذر 1400

راجع به رژیم دش چه میدانید؟

رژیم دش (DASH) یک رژیم غذایی برای افرادی است که می خواهند در مقابل فشار خون بالا از خود محافظت و یا خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهند. از آنجا که به نظر می رسد که رژیم غذایی، نقش مهمی در کنترل فشار خون بالا داشته باشد، به منظور کاهش آن، دانشمندان رژیم...

27 آبان 1400
تعداد: (41)