بک پک چیست؟ بک پکر کیست؟

به گزارش وبلاگ نت ترکیه، آیا تا به حال اصطلاح بک پکینگ به گوش تان رسیده است؟ سفری که در حال حاضر معادل هایی نظیر سفر چمدانی و یا کوله پشتی گردی برای آن در نظر گرفته اند و سفرهایی است که با یک کوله پشتی آغاز و پایان می یابد. برای اینکه با این فعالیت بیشتر آشنا شوید توصیه می کنیم نوشتار زیر را بخوانید.

بک پک چیست؟ بک پکر کیست؟

تاریخچه بک پکینگ

مسافران قرن هاست که در سفرهای شان کمپ می زنند و از بسته هایی برای حمل وسایل شان استفاده می نمایند. در سال 1914 کلمه backpack برای اشاره به بسته مسافرتی در آمریکا به کار رفت. سفر و اردو زدن شبانه در طول جنگ جهانی اول یک تفریح محبوب شد، زیرا مقرون به صرفه و رضایت بخش بود. بعد از جنگ نیز یک راه معروف برای سفر و کمپینگ در دل طبیعت باقی ماند.

بک پکرها جهانگردانی هستند که با یک کوله پشتی حاوی ملزومات، سفری را شروع می نمایند. مدت این سفر به خود جهانگردان، برنامه و توان آن ها مربوط می گردد و گاهی تا چندین ماه ادامه پیدا می نماید.

خصوصیات بک پکینگ

کوله پشتی گردی معمولاً در گروه های دو یا چندنفره انجام می گردد، ولی برخی از کوله پشتی گردان سفر تنها را ترجیح می دهند. برخی افراد همه وسایل مورداحتیاج کمپینگ که برای گذراندن روز و شب ضروری است را به همراه خود می آورند، در صورتی که عده ای دیگر برای اقامت و خوردوخوراک از خدمات بین راهی استفاده می نمایند.

بک پکرها معمولاً افرادی ماجراجو، تحصیل نموده و جوان (مابین 18-35 سال) هستند. یکی از اصول بک پکری مالی بودن و کم هزینه بودن آن است که جهانگرد می تواند بدون صرف هزینه های گزاف برای هتل و یا حمل ونقل، با پیاده روی، موتور و یا ماشین شخصی، هیچ هایک و... به سفر برود تا به یک مکان کمپینگ برسد. معمولاً جهانگردان بک پک خوراکی و آذوقه سفر خود را در کوله پشتی دارند و در صورت طولانی تر شدن سفر آن را تجدید می نمایند.

نکته مهم در این فعالیت انتخاب درست کوله پشتی و وسایل مورداحتیاج است. شما یک حجم مشخصی فضا در اختیار دارید و تمام وسایل لازم برای سفرتان باید در همین فضا گنجانده گردد.

اولین نکته این است که باید یک کوله پشتی مناسب انتخاب کنید که راحت، استاندارد، سبک و دارای دسترسی های زیاد و جیب های فرعی متنوعی باشد. در مطلب از چه کوله پشتی استفاده کنم؟ برای انتخاب کوله پشتی مناسب خود یاری بگیرید. تنظیم شدن کوله بر روی بدن شما نیز، از نکته های مهم است.

دوم آنکه باید اصلی ترین وسایلی که به آن احتیاج دارید را همراه خودتان ببرید پس در انتخاب وسایل حساسیت زیادی به خرج دهید.

در آخر، آموزش چینش صحیح در کوله پشتی نیز به شما یاری می نماید وسایل بیشتری را همراه با خود ببرید و هنگام کوله کشی فشار کمتری را تحمل کنید.

کوله پشتی گردی زمان مشخصی ندارد اما در فصل گرما شما راحت تر به این فعالیت می پردازید. در فصل سرما شما احتیاج به دانش بیشتر از آداب سفر دارید و هم چنین احتیاجتان به وسایل بیشتر جهت محافظت از سرما و بارش مشهود است.

نکاتی برای بک پکر بودن

  • باید محل های اقامت مقرون به صرفه قیمت نظیر مسافرخانه ها و هاستل ها را ترجیح دهید.
  • باید دارای روابط اجتماعی بالا و علاقه مند به آداب و معاشرت باشید.
  • ماجراجو، کنجکاو و انعطاف پذیر باشید.
  • مقتصد بودن؛ معمولاً شما با این روش می توانید با نصف هزینه های جهانگردان دیگر، به همان نقاط دیدنی سفر کنید و به فرعیات سفر (خوراک و جای خواب) کمتر اهمیت دهید. در بکپکینگ مهم ملاقات از مقاصد جهانگردی و آشنایی با اقوام مختلف و لذت بردن از مقصد است.
  • برای تأمین بخشی از سفر خود حاضر باشید کار کنید. قبلاً هم گفتیم که مالی بودن از ویژگی های سفرهای کوله پشتی گردی است. (در برخی کشورها ویزایی به نام کار و تعطیلات به همین منظور به جهانگرد ها داده می گردد.)

گردآوری و تنظیم: تحریریه وبلاگ نت ترکیه

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "بک پک چیست؟ بک پکر کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بک پک چیست؟ بک پکر کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید