لبنیات گوسفندی چقدر گران شد؟ ، یک کیلو کره محلی ؛ یک میلیون و 200 هزار تومان!

به گزارش وبلاگ نت ترکیه، در مغازه های فروش لبنیات در مرکز شهر، قیمت هر کیلو شیر گوسفندی که سال گذشته حدود 60 تا 63 هزار تومان بود در حال حاضر به 70 هزار تومان افزایش یافته است.

لبنیات گوسفندی چقدر گران شد؟ ، یک کیلو کره محلی ؛ یک میلیون و 200 هزار تومان!

وبلاگ نت ترکیه- مرضیه ثمره حسینی: اواسط اردیبهشت ماه با توافق دولت و دامداران، قیمت هر کیلوگرم شیر خام 15 هزار تومان مصوب شد.

اما با وجود گذشت بیش از 3 هفته از اعلام این خبر، نرخ تازه شیر خام هنوز در سازمان حمایت مورد تایید قرار نگرفته و نرخ تازه محصولات لبنی رسما اعلام نشده است. به همین خاطر هم مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد که فعلا قیمت های قبلی لبنیات پابرجاست و هر گونه افزایش قیمت فراورده های لبنی بدون مصوبه تازه ستاد تنظیم بازار تخلف محسوب می گردد و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

این در حالی است که در مغازه های عرضه لبنیات در سطح شهر شاهد افزایش قیمت لبنیات هستیم. در لبنیاتی های مرکز شهر، قیمت هر کیلوگرم شیر گاو که تا 2 هفته پیش 18 هزار تومان بود به 24 هزار تومان افزایش یافته است. قیمت هر کیلو ماست گاوی هم 45 هزار تومان است.

آنچه که بیش از همه جلب توجه می نماید، تورم در محصولات گوسفندی است. به طور معمول، محصولات لبنی گوسفندی از آنجا که شیر گوسفند به میزان شیر گاو در دسترس نیست، گران تر از محصولات گاوی است و به همین علت هم مصرف کمتری دارد.

در مغازه های فروش لبنیات در مرکز شهر، هر کیلو شیر گوسفندی در حالی که در سال گذشته حدود 60 تا 63 هزار تومان بود در حال حاضر به 70 هزار تومان افزایش یافته است.

بعلاوه، قیمت هر کیلو ماست تازه گوسفندی بین 85 تا 90 هزار تومان است. هر کیلو پنیر گوسفندی هم بین 270 تا 300 هزار تومان قیمت دارد.

آرشه، خوراکی سنتی ایرانی با پنیر گوسفندی

از محصولات لبنی گوسفندی گران در بازار، آرشه (آروشه) است که قیمت هر کیلوی آن از 600 هزار تا بالای یک میلیون تومان است.

آرشه از محصولات لبنی سنگسر سمنان است که از نظر شکل شبیه به حلوای رقیق است و از ترکیب کردن فراورده های شیر مانند سرشیر یا لور یا پنیر گوسفندی به دست می آید و به عنوان صبحانه یا میان وعده با عسل و مربا می گردد.

در جدول زیر، ما میانگین قیمت محصولات گوسفندی با کیفیت خوب را آورده ایم. لازم به ذکر است که اختلاف قیمت در بعضی از محصولات لبنی گوسفندی بسیار زیاد است. برای مثال، هر کیلو کره گوسفندی در انواع خامه ای و دوغی بسته به کیفیت محصول از 500 هزار تا یک میلیون و 400 هزار تومان موجود است. اما به طور میانگین قیمت آن را یک میلیون و 200 هزار تومان عنوان می نمایند.

کشک گوسفندی هم در انواع تازه و خشک عرضه می گردد و قیمت آن بین 130 هزار تا 380 هزار تومان در نوسان است.

جدول میانگین قیمت محصولات لبنی گوسفندی

منبع: همشهری آنلاین

به "لبنیات گوسفندی چقدر گران شد؟ ، یک کیلو کره محلی ؛ یک میلیون و 200 هزار تومان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنیات گوسفندی چقدر گران شد؟ ، یک کیلو کره محلی ؛ یک میلیون و 200 هزار تومان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید