انتها تابستان و زمان نمایش فیلم هایی که سودای گرفتن جایزه اسکار را دارند

به گزارش وبلاگ نت ترکیه، تابستان چند روز دیگر تمام می گردد، طبق یک سنت، معمولا فیلم هایی که بخت بیشتری برای گرفتن اسکار دارند، در پاییز و زمستان به نمایش گذاشته می شوند، این فیلم ها معمولا دارام تر هستند، فلیمنامه و جنبه روایی مستحکم تری دارند، ستارگان نامدارتری در آنها بازی می نمایند و کارگردان های مشهورتری آنها را می سازند.

انتها تابستان و زمان نمایش فیلم هایی که سودای گرفتن جایزه اسکار را دارند

در اینجا با هم تعدادی از این فیلم ها را مرور می کنیم:

1- فیلم Rush

ران هاوارد، در این فیلم، رقابت دو راننده فرمول یک یعنی جیمز هانت و نیکی لودا را با بازی کریس همسورث و دانیل برول روایت می نماید، رقابت این دو در سال های دهه 1970 در صدر اخبار فرمول یک بود.

کارگردان فیلم های مشهوری مثل یک فکر زیبا، آپولو 13، مرد سیندریلایی و فراست/نیکسون این بار آماده است تا رقابت و آدرنالین پیست ها را به تصویر بکشد و شخصیت های متفاوت و عشق های این دو راننده را نمایش بدهد.

2- گرانش یا Gravity

داستان این فیلم تکراری نیست: دو فضانورد راهی یک راهپیمایی فضایی روتین می شوند، ولی در عمق فضا سرگردان می شوند. حالا جالب است که آلفونسو کوارون -کارگردان فیلم Children of Men - برای نقش این دو از جورج کلونی و ساندرا بولاک استفاده نموده است.

فیلمبرداری و جلوه های ویژه این فیلم مسحورتان خواهد نمود!

3- کاپیتان فیلیپس

پول گیرنگرس که پیش از این داستان یک هواپیماربایی را در فیلم United 93 کارگردانی نموده بود، این بار سارقان دریایی سومالی را می خواهد روی پرده نقره ای ببرد.

در این فیلم تام هنکس، نقش کاپیتان فیلیپس را بازی می نماید، کاپیتانی که کشتی اش به وسیله تعدادی از سارقان دریایی جوان سومالی، به سرفت می رود، چیزی که از سال 1800 برای یک کشتی آمریکایی سابقه نداشته است.

فیلم کوشش می نماید که با استفاده از مهاجران سومالی که تا پیش از این اصلا تجربه هنرپیشگی نداشتند، چهره ای انسانی به سارقان دریایی بدهد.

4- دوازده سال بردگی یا 12 Years a Slave

استیو مک کویین -کارگردان فیلم- ما را به سال 1841 می برد و رنج هایی یک سیاهپوست آزاد را برایمان تعریف می نماید که در حین سفر به واشنگتن اسیر می گردد و به عنوان یک برده فروخته می گردد.

برد پیت و مایکل فاسبندر، هنرپیشه های آشنا برای ما در این فیلم هستند. دیگر هنرپیشه های فیلم پول دانو، پول گیاناتی، بندیکت کامبربچ، سارا پولسان و چیوتل اجیوفور هستند.

این فیلم از زمان نمایشش در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو با استقبال زیاد روبرو شده است و گفته می گردد که یکی از برترین فیلم هایی است که تا حالا در خصوص بردگی و تبعیض نژادی درست شده است.

5- همه چیز از دست رفت یا All Is Lost

اگر گمان می کنید که ژانر فیلم هایی که داستان کلی آن کوشش یک نفر یا گروهی از مردم، برای بقا در شرایط بسیار سخت است، رنگ باخته است، اگر تصور می کنید که شاید بعد از زندگی پی و 127 ساعت دیگر کسی خطر نکند و فیلمی با مضمون مشابه نسازد، باید بگویم که اشتباه می کنید. چرا؟

چون اکتبر سال جاری قرار است، فیلمی با بازی رابرت ردفورد با نام All Is Lost به نمایش دربیاید، فیلمی که تقریبا دیالوگ خاصی ندارد و در آن رابرت ردفورد نقش مالک یک قایق را بازی می نماید که باید با توفان و کوسه های مبارزه ای سخت داشته باشد.

کارگردان جوان این فیلم جی سی چاندور است.

6- مشاور یا The Counselor

حتما اقتباس های سینمایی مشهور از آثار کورمک مک کارتی -نویسنده برنده جایزه پولتزر- را به یاد دارید: جاده و جایی برای پیرمردها نیست یا No Country for Old Men.

این بار مک کارتی خودش آستین بالا زده و یک فیلمنامه اصلی به نام مشاور نوشته است. این فیلم داستان یک وکیل با بازی مایکل فاسبندر است که وقتی به یک موادفروش با بازی خاویر باردم، همکاری می نماید و می خواهد 20 میلیون دلار کوکائین بفروشد، دچار مشکل می گردد.

این برای دومین بار است که خاویر باردم نقش آدم بد را در فیلم های اقتباسی مک کارتی بازی می نماید.

کاگردان فیلم ریدلی اسکات است و دانستن نام باقی هنرپیشه های فیلم هم هیجان زده تان می نماید: برد پیت، پنلوپه کروز، کامرون دیاز و البته دین نوریس (هنرپیشه سریال Breaking Bad)

7- بازی اندر یا Enders Game

زمین در یک آینده تخیلی، پس از هفتاد سال پیکار با فرازمینی ها و از سر گذاراندن دو جنگ بزرگ، این بار تصمیم این است که با انتخاب تعدادی از بچه ها نخبه و آموزش آنها، فرماندهانی توانمند برای جنگ سرنوشت ساز سوم، تربیت شوند، یکی از آنها اندر نام دارد …

فیلم اقتباس سینمایی است از یکی از آثار ارسون اسکات کارد که در سال 1977 منتشر شده بود، هریسون فرود و بن کینگزلی، هنرپیشه های مشهور فیلم هستند.

8- کتاب سارق

یک سال و نیم پیش، در یکی از پست های وبلاگ نت ترکیه به شما رمان کتاب سارق را معرفی نموده بودم، کتابی که به وسیله مارکوس زوساک نوشته شده بود، این رمان در سال 2006 بسیار پیروز بود.

داستان کتاب در آلمان نازی قبل و حین جنگ جهانی جهانی دوم می گذرد، سرپرستی لیزل بعد از فرستاده شده مادر کمونیست اش به اردوگاه کار اجباری به یک خانواده دیگر سپرده شده است، در دوره کتاب سوزان و جنگ پرآشوب، لیزل خودش را با سارقیدن و خواندن کتاب سرگرم نگاه می دارد. این دختر کتاب ها را با همسایگان و یک مرد یهودی که در ساختمان آنها پنهان شده است، به اشتراک می گذارد.

9- گرگ وال استریت

لئوناردو دی کاپریو، پیش از این به دفعات نقش آدم های را بازی نموده است که سخت در پی رسیدن به پول و کلاس اجتماعی و در یک کلام رؤیای آمریکایی هستند. کافی است که جک در تایتانیک و گتسبی در گتسبی بزرگ را مجسم کنید و این بار در فیلم گرگ وال استریت او نقش جوردن بلفورت را بازی نموده است، یک دلال سهام و کارآفرین که در دهه 1990 به ثروت هنگفتی می رسد، اما بعدا به خاطر کلاهبرداری تحت تعقیب قرار می گیرد.

دی کاپریو برای حس کردن این نقش، دفعات زیادی با بلفورت دیدار نموده است.

10- نبراسکا

کارگردان درباره اشمیت About Schmidt، نوادگان Descendants و راه های جانبی Sideways، یعنی الکساندر پین، این بار یک فیلم سیاه و سفید با مضمون خانوادگی، سالخوردگی و سفر ساخته است.

پیرمردی الکلی با بازی بروس درن، به خاطر زوال عقلش، به این توهم می افتد که برنده یک جایزه یک میلیون دلاری شده است، او بچه ها خود را هم متقاعد می نماید که برای گرفتن این جایزه با او در یک سفر همراه شوند!

11- اندرون لوین دیوس Inside Llewyn Davis

گفته می گردد که این فیلم یکی از برترین های برادران کوئن خواهد بود.

فیلم داستان یک خواننده موسیقی سنتی را روایت می نماید که در نیویورک در سال 1961، در پی رسیدن به جایگاه خود است و در این مسیر از یک گربه ولگرد مراقبت می نماید و وارد درگیرهایی رمانتیک می گردد. جاستین تیمبرلیک، یکی از هنرپیشه های فیلم است.

12- American Hustle

کارگردان فیلم های مبارز Fighter و Silver Linings Playbook در این فیلم با بازی کریستین بیل، ایمی آدامز، جنیفر لارنس و بردلی کوپر و رابرت دنیرو داستان عملیات مخفی FBI در دهه 1980 را برایمان تعریف می نماید، عملیاتی که هدف ازآن کاهش رشوه در کنگره بود.

The Monuments Men- 13

جورج کلونی عناصری از فیلم های 11 یار اوشن، ایندیانا جونز و آرگو را در این فیلم با هم ترکیب نموده است، در این فیام مت دیمون، کیت بلانشت، جان گودمن، بیل مورای و خود کلونیبازی می نمایند، داستان فیلم در زمان جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد، زمانی که دولت آمریکا تصمیم می گیرد یک برنامه نجات آثار هنری را از یغمای نازی ها، اجرایی کند.

14- Her

ژوکین فونیکس، عاشق صدای سیستم عامل خود (با صدای اسکارلت جوهانسون) می گردد و این امر منجر به جدایی او از همسرش می گردد.

فیلم هشداری است درباره خو کردن و دوستی بیش از حد ما با فناوری و گجت هایمان!

15- نجات آقای بنکس Saving Mr. Banks

زمانی که فیلم مری پاپینز در سال 1964 به نمایش عایدی، مورد استقبال منتقدان نهاده شد و این اثر که آمیزه ای از انیمیشن و فیلم روتین بود، چند جایزه هم برد.

اما در پشت صحنه و در ورای سختی های تکنیکی، گرفتن اجازه از صاحب اثر یعنی پی ال تراورس هم سخت بود، والت دیزنی، دهه ها را صرف چانه زدن با این نویسنده برای گرفتن حق اقتباس سنمایی این اثر کرد.

در فیلم نجات آقای بنکس که پایه زندگی نامه تراسورس نوشته شده است، داستان همین دیدار ها روایت می گردد، اما تامپسون نقش تراورزس را بازی می نماید و تام هنکس، نقس والت دیزنی را.

منبع: یک پزشک

به "انتها تابستان و زمان نمایش فیلم هایی که سودای گرفتن جایزه اسکار را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها تابستان و زمان نمایش فیلم هایی که سودای گرفتن جایزه اسکار را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید