طولانی ترین خیابان دنیا کجاست؟

به گزارش وبلاگ نت ترکیه، می دانید که طولانی ترین خیابان دنیا در کدام کشور قرار گرفته است اما به نظرتان زیباترین خیابان دنیا هم هست؟ شاید هم خیابان ولیعصر زیبا و سرسبز خودمان را ترجیح می دهید.

طولانی ترین خیابان دنیا کجاست؟

تابه حال فکر نموده اید طولانی ترین خیابان جهان در کدام کشور قرار گرفته است؟ خیلی از ما خیابان ولی عصر را طولانی ترین خیابان جهان می دانیم، اما خیابان هایی طولانی تر هم وجود دارند. کدام خیابان ها؟ به نظرتان خیابان ولی عصر هم یکی از این خیابان هاست؟ با وبلاگ نت ترکیه همراه باشید.

خیابان یانگ؛ طولانی ترین خیابان جهان در تورنتو

این خیابان 52 کیلومتری در کانادا قرار گرفته است و نامش در کتاب رکوردهای گینس هم ثبت شده. البته این خیابان فرصت هایی را برای سفر و گردشگری در اختیار افراد قرار می دهد که مجذوب کنندهش می نماید. دریاچه اونتاریو و منطقه مرزی استان مینه سوتای آمریکا 2 نمونه از این جاذبه های گردشگری هستند.

خیابان غربی در شیکاگو

37 کیلومتر طول آن قدر زیاد هست که خیابان غربی دست کمی از طولانی ترین خیابان جهان نداشته باشد. شیکاگو از این چیزهای خاص زیاد دارد، مثلا یکی از عجیب ترین رستوران های جهان و برخی از آثار معماران معروف جهان مانند جین گنگ هم در آن به چشم می خورند.

خیابان ریوادیا در بوئنوس آیرس

اگر دنبال پهن ترین خیابان جهان باشیم، پاسخ خیابان 9 جولای آرژانتین است. البته سومین خیابان طولانی جهان هم در این کشور قرار گرفته است که به افتخار برناردینو ریوادیا، نخستین رئیس جمهور آرژانتین، نام گذاری شده است.

بلوار سان سِت در لس آنجلس

این شاه راه 35کیلومتری مهم ترین خیابان لس آنجلس محسوب می گردد. امروزه برترین رستوران ها، کافه های استندآپ کمدی و مجلل ترین مغازه ها برای خرید لباس در این خیابان قرار گرفته اند.

خیابان بِرادوِی در نیویورک

پنجمین خیابان بلند جهان به طول 33 کیلومتر در نیویورک قرار گرفته است، شهری که تعدادی از زیباترین برج های جهان را در خود جای داده است. در این خیابان تعدادی از معروف ترین سالن های تئاتر جهان قرار گرفته است.

خیابان راسکیلدیوج در کپنهاگ

این خیابان در مرکز دانمارک قرار گرفته است. خیابان راسکیلدیوج طولانی ترین خیابان جهان نیست، اما لقب طولانی ترین خیابان اروپا را از آن خود نموده است.

خیابان اینسورخِنِتس در مکزیکوسیتی

این خیابان که 28.8 کیلومتر طول دارد، از دو پل بسیار زیبای گوآدالوپه (Guadalupe) و تلالپان (Tlalpan) می گذرد که از جاهای تماشای مکزیک به شمار می فرایند. برای تماشا جاذبه های متفاوت جهان، شگفت انگیزترین هتل های مکعبی جهان را ببینید.

خیابان ولیعصر در تهران

بالاخره نوبت رسید به خیابان ولیعصر ایران عزیزمان که با 18 کیلومتر طولانی ترین خیابان خاورمیانه است. کسانی که اهل تهران گردی هستند خوب می دانند بسیاری از جاهای تماشای تهران در طول این خیابان چنارپوش زیبا قرار گرفته اند. بعلاوه برای رفتن به بسیاری از فروشگاه ها و رستوران های معروف تهران باید به این خیابان سر بزنیم.

خیابان اوللویی در بوداپست

این خیابان شاه راه اصلی مرکز مجارستان است که 15.6 کیلومتر طول دارد. در امتدادش باغ های دلربا و تماشای هایی مثل موزه هنرهای کاربردی قرار گرفته اند که می توان برای تماشا هنر و صنایع دستی این کشور به آن سر زد.

خیابان پنجم در نیویورک

این خیابان معروف و 14کیلومتری که در منهتن قرار گرفته است صحنه فیلم برداری بسیاری از فیلم ها بوده است و تعداد زیادی از فروشگاه ها و ساختمان های مشهور جهان در آن قرار دارند.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری مجذوب کننده ترین نقاط ایران که باید ببینید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "طولانی ترین خیابان دنیا کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طولانی ترین خیابان دنیا کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید