نگاهی به کاربرد پزشکی رودومیرتوس

به گزارش وبلاگ نت ترکیه، چینی ها از برگ این گیاه به عنوان مسکن استفاده می نمایند. در اندونزی هم برای بهبود زخم ها از این گیاه استفاده می گردد. در مالزی کل گیاه با ریشه به شکل دم کردنی برای درمان اسهال و سوزش سردل به

نگاهی به کاربرد پزشکی رودومیرتوس

نویسندگان: کوهویی لینگ، چوا تانگ کیان، تان چای هون

مترجمان: دکتر حسین حسین زاده، دکتر محسن ایمن شهیدی، دکتر رامین رضایی

نام علمی (خانواده):

Rhodomyrtus tomentosa (Ait.) Hassk (Myrtaceae)

نام انگلیسی:

Rose Myrtle

نام فارسی:

رودومیرتوس

مشخصات:

این گیاه یک درختچه پرپشت با اندام های نورس و پشمالو است. برگ ها ساده، بیضی مستطیلی با طول 4 تا 10 سانتی متر، در مقابل هم، با سه رگبرگ طولی اصلی هستند. روزانه 10 تا 30 گرم از غنچه های تازه و یا برگ های نورس به شکل آب گیری شده و یا خشک شده برای تهیه دم نموده گیاه به منظور درمان قولنج، اسهال، اسهال خونی، آب، کورک های شدید پوستی و خون ریزی مصرف می گردد. گل ها بزرگ، پرجلوه و صورتی، با عرضی معادل 3 تا 4 سانتی متر، منفرد و کمکی هستند. دانه ها بیضی مستطیلی، با 1 تا 1/25 سانتی متر طول، بنفش پررنگ، گوشی و معطر هستند.

منشأ:

بومی نواحی معتدل و استوایی آسیا.

ترکیبات شیمیایی:

رودومیرتون، کاسوآرین، کاستالاژین، فریدلین و سایر مواد.

کاربرد در طب سنتی:

چینی ها از برگ این گیاه به عنوان مسکن استفاده می نمایند. در اندونزی هم برای بهبود زخم ها از این گیاه استفاده می گردد. در مالزی کل گیاه با ریشه به شکل دم کردنی برای درمان اسهال و سوزش سردل به کار می رود. از غنچه ها و برگ های نورس برای درمان قولنج، اسهال، اسهال خونی، آبسه، کورک های شدید پوستی و خون ریزی استفاده می گردد. دم نموده تغلیظ شده برگ ها برای ضد عفونی کردن زخم ها، زرد زخم و آبسه به کار می رود. دانه های گیاه به عنوان تونیک هاضمه و برای درمان مارگزیدگی مصرف می شوند.

بیشتر بخوانید: مصرف داروهای مسکن ـ خواب آور

آثار دارویی:

ضد باکتری.

اندازه مصرف:

روزانه 10 تا 30 گرم از غنچه های تازه و یا برگ های نورس به شکل آب گیری شده و یا خشک شده برای تهیه دم نموده گیاه به منظور درمان قولنج، اسهال، اسهال خونی، آب، کورک های شدید پوستی و خون ریزی مصرف می گردد.

پی نوشت:

برای مشاهده پی نوشت های این کتاب به منبع مقاله مراجعه گردد.

منبع مقاله :

لینگ، کوهویی - تانگ کیان، چوا - چای هون، تان؛ (1392)، راهنمای گیاهان دارویی: مصور و با رویکرد علمی و دارویی، مترجمان: حسین حسین زاده - محسن ایمن شهیدی، رامین رضایی، مشهد: بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی، چاپ اول.

منبع: راسخون

به "نگاهی به کاربرد پزشکی رودومیرتوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به کاربرد پزشکی رودومیرتوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید