سازمان ملل سرکوب زندانیان سیاسی به وسیله آل خلیفه را به باد انتقاد گرفت

به گزارش وبلاگ نت ترکیه، کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل از استفاده غیرضروری و نامناسب پلیس بحرین از زور برای سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در زندان جو را محکوم کرد. همزمان یکی از اعضای کنگره آمریکا خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان سیاسی و عقیدتی بحرین شد.

سازمان ملل سرکوب زندانیان سیاسی به وسیله آل خلیفه را به باد انتقاد گرفت

به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، مارتا هورتادو، سخنگوی کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: نیروهای امنیتی بحرین برای سرکوب تحصنی که پنجم آوریل جاری در زندان جو در اعتراض به مرگ عباس مال الله، زندانی سیاسی در اثر عدم رسیدگی پزشکی شروع شد، از بمب های صوتی علیه زندانی ها استفاده نموده و آنها را کتک زدند.

هورتادو خاطرنشان کرد: کمیسیون از اینکه نیروهای ویژه پلیس بحرین 17 آوریل جاری برای برهم زدن تحصن مسالمت آمیز زندانیان زندان جو به شکلی غیر ضروری و نامناسب از زور علیه آنان استفاده کردند، ناخرسند است.

سخنگوی کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل در ادامه گفت: به گفته شاهدان عینی نیروهای ویژه بحرین بمب های صوتی شلیک نموده و به سر زندانی ها ضربه وارد کردند که در نتیجه تعدادی از آنها آسیب های شدیدی دیدند، بعلاوه آنها 33 تن از معترضان را به ساختمان دیگری در زندان منتقل نموده و آنها را در سلول انفرادی زندانی و از دیدار با خانواده و وکلایشان محروم کردند، اقدامی که نقض قوانین ملی و بین المللی محسوب می گردد.

او اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا در زندان های بحرین موجی از اعتراضات را در سراسر این کشور ایجاد نموده است.

در مقابل مسؤولان رژیم آل خلیفه ده ها تن از تظاهرکنندگان در این کشور را به جرم نقض محدودیت های کرونا بازداشت کردند.

از سوی دیگر، جیمز مک گاورن، یکی از اعضای کنگره آمریکا مسؤولان آل خلیفه را به آزادی فوری و بدون هیچ قید و شرط زندانیان سیاسی و عقیدتی به ویژه حسن مشیمع (72 ساله) رهبر مخالفان سیاسی که به حبس ابد محکوم شده و شرایط جسمانی وخیمی دارد، تشویق کرد.

مک گاورن که ریاست کمیته حقوق بشر کنگره آمریکا را هم بر عهده دارد، در نشست مجازی پنج شنبه کمیته ضمن آنالیز کلی شرایط حقوق بشر در خاورمیانه و شمال آفریقا پس از گذشت 10 سال از بهار عربی و تاثیرات آن بر سیاست خارجه آمریکا و به شکل خاص شرایط حقوق بشر در بحرین، خاطرنشان کرد: کمیته اخیرا درخواست های یاری متعددی را در مورد پرونده های حقوق بشر در بحرین دریافت نموده است.

در این نشست مجازی علاوه بر اعضای کمیته، نمایندگان تعدادی از سازمان های حقوقی از جمله دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل هم شرکت داشتند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "سازمان ملل سرکوب زندانیان سیاسی به وسیله آل خلیفه را به باد انتقاد گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل سرکوب زندانیان سیاسی به وسیله آل خلیفه را به باد انتقاد گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید