سرماخوردگی از ابتلا به کرونا پیشگیری می نماید، معافیت تحریمی برای ایران در ارتباط با کرونا

به گزارش وبلاگ نت ترکیه، خبرگزاری خبرنگاران-طبق آخرین آمار دنیای در شب گذشته با افزایش 400 هزار نفر به ویروس کرونا در سراسر دنیا، تعداد مبتلایان از 178 میلیون نفر فراتر رفت.

سرماخوردگی از ابتلا به کرونا پیشگیری می نماید، معافیت تحریمی برای ایران در ارتباط با کرونا

به گزارش خبرگزاری وبلاگ نت ترکیه، بر اساس آخرین آمار دنیای پایگاه اطلاعاتی worldometer تا صبح امروز 178 میلیون و 203 هزار و 604 نفر در دنیا به ویروس کرونا (کووید19) مبتلا شده اند که از این تعداد، 3 میلیون و 857 هزار و 939 نفر جان خود را از دست داده اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در دنیا، تا به امروز 162 میلیون و 710 هزار و 235 نفر بهبود یافته و توانسته اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در دنیا با افزایش 11 هزار و 203 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 34 میلیون و 377 هزار و 592 مبتلا رسیده است؛ تا به امروز 616 هزار و 440 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم دنیا قرار گرفته است که با افزایش 62 هزار و 409 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 29 میلیون و 762 هزار و 793 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تا به امروز 383 هزار و 521 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور برزیل به اسم سومین کشور دنیا با افزایش 74 هزار و 327 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 17 میلیون و 704 هزار و 41 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تا به امروز 496 هزار و 172 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشورهای فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس و ایتالیا هم به ترتیب با 5 میلیون و 749 هزار و 691، 5 میلیون و 354 هزار و 153، 5 میلیون و 264 هزار و 47، 4 میلیون و 600 هزار و 623 و 4 میلیون و 249 هزار و 755 نفر مبتلا در رده های چهارم تا هشتم دنیا قرار گرفته اند.

بعلاوه کشورهای آرژانتین با 4 میلیون و 222 هزار و 400 مبتلا و کلمبیا هم با 3 میلیون و 859 هزار و 824 نفر مبتلا در رده های نهم و دهم دنیا قرار دارند.

روسیه واکسن کرونای آدامسی می سازد

وزارت دفاع روسیه، در حال ساخت واکسن کرونا به شکل آدامس است که بجای تزریق می توان آن را جوید.

خبرگزاری ریانووستی روز آدینه به نقل از یک مقام مطلع روس و بدون اشاره به نام و سمت وی نوشت: کار ساخت واکسن تازه کرونا به صورت آدامس در انستیتو علمی و پژوهشی تعداده 48 روسیه جریان دارد.

مقام روس گفت که وزارت دفاع روسیه با مشارکت مرکز ویروس شناسی گامالیا (مرکز سازنده واکسن اسپوتنیک وی) واکسن تازه را می سازد.

علاوه بر آن در انستیتو علمی و پژوهشی تعداده 48 روسیه، واکسن تازه ضدکرونا به صورت شیرینی پاستیل می سازند.

الکساندر گینزبورگ رئیس موسسه ویروس شناسی گامالیا چندی پیش اظهار داشت که این موسسه واکسن کرونا به شکل قطره بینی برای سنین بین سن 8 تا 17 سال ساخته است.

گینزبورگ (سازنده واکسن اسپوتنیک وی) در ملاقات با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام نمود که واکسن ویژه بچه ها به شکل قطره بینی مورد آزمایش قرار گرفته و هیچ عوارض جانبی نداشته است.

وی اضافه نمود: واکسن تازه به صورت قطره بینی با پیروزیت در خصوص افراد بین سنین 8 تا 12 سال آزمایش شده است و هیچ کس بیمار نشد.

به گفته رئیس موسسه گامالیا، واکسن قطره بینی کرونا تا روز 15 ماه سپتامبر آینده (24 شهریور ماه) برای استفاده در واکسیناسیون بچه ها آماده خواهد شد.

روسیه تا به امروز سه واکسن برای کرونا ساخته و به ثبت رسانده است که واکسن اسپوتنیک وی واکسن اصلی این کشور می باشد که به بیش از 60 کشور دنیا صادر شده است

بسته شدن سفارت آمریکا در کابل در پی افزایش ابتلای کارکنان سفارت به ویروس کرونا

وزارت خارجه آمریکا دستورالعمل هایی را برای کارکنان سفارت این کشور در کابل در پی افزایش تعداد مبتلایان کرونا صادر نموده است.

به گزارش آناتولی، وزارت خارجه آمریکا روز گذشته -پنج شنبه- در پی افزایش ابتلا به ویروس کرونا در بین کارکنان سفارت این کشور در کابل دستور داد که سفارت را تعطیل و از راه دور کار نمایند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید نمود که این تصمیم در پی افزایش چشمگیر ویروس کرونا که باعث بیماری مسئولان و جان باختن یکی از کارکنان سفارت شده اتخاذ شده است.

پرایس گفت که سفارت اقداماتی را برای تضمین سلامت کارکنان گرفته و آن ها را ملزم به دورکاری، حفظ فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و دیگر اقدامات پیشگیرانه نموده است.

وی با خودداری از اعلام تعداد مبتلایان ویروس کرونا در سفارت گفت که 95 درصد مبتلایان در سفارت افرادی هستند که هنوز واکشن کرونا دریافت ننموده یا به طور کامل واکسینه نشده اند.

اتحادیه اروپا به استفاده از همه واکسن های موجود برای مقابله با کرونا فرا خوانده شد

آژانس دارویی اروپا روز (آدینه) اظهار داشت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا ملزم به استفاده از تمام انواع واکسن های موجود برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا و بیماری کووید19 هستند.

در بیانیه این نهادِ تنظیم نماینده مقررات دارویی در اروپا، ضمن اشاره به لزوم استفاده از گزینه های متنوعِ مورد تایید و در دسترس برای واکسیناسیون شهروندان علیه ویروس تاکید شده که هنوز برای تعیین کردن برترین نوع واکسن زمان خیلی زودی است.

این بیانیه در حالی منتشر شده که چندین کشور اروپایی تصمیم گرفته اند به دلیل گزارش هایی دال بر تایید عوارض جانبی جدی از جمله خون لختگی، استفاده از واکسن های موسوم به ناقل ویروسی نظیر جانسون اندجانسون یا آسترازنکا را متوقف یا به سنین خاص محدود نمایند.

بعضی دیگر از واکسن های کرونا نظیر مدرنا بر اساس فناوری پیغام رسان آراِن اِی ساخته و فراوری شده اند و بعضی کشورهای اروپایی تمایل به استفاده از این محصولات دارند.

مارکو کاوالری، مسئول راهبرد واکسیناسیون در آژانس دارویی اروپا در این زمینه می گوید: ما هنوز با همه گیری بیماری کووید دست و پنجه نرم می کنیم و بسیار مهم است که این در مبارزه مستمر از همه گزینه هایی که برای واکسیناسیون شهروندان در اختیار داریم، استفاده کنیم.

بنابر گزارش یورونیوز، کاوالری اعلام نمود که استفاده از تمام واکسن های تایید شده و در دسترس که تا به امروز جان میلیون ها نفر را نجات داده است باید در همه کشورها در دستور کار قرار گیرد.

سرماخوردگی از ابتلا به کرونا پیشگیری می نماید

نتیجه یک مطالعه تازه نشان می دهد که سرماخوردگی می تواند موجب شروع به کار سیستم ایمنی بدن گردد و از آن در برابر عفونت ویروس کرونا محافظت کند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، محققان دانشگاه ییل در آمریکا در این مطالعه متوجه شدند ویروسی که به طور مکرر باعث سرماخوردگی می گردد یک واکنش ایمنی ایجاد می نماید که ممکن است از توسعه ویروس کرونا در بیمار جلوگیری کند.

نتایج این مطالعه نشان داد که ویروس های سرماخوردگی ممکن است یک نقطه شروع برای درمان بالقوه کووید 19 باشد و بینش تازهی در خصوص نحوه تعامل ویروس ها ارایه دهد. به هر حال محققان هشدار دادند که زمان بندی مهم است و چنین درمانی باید بلافاصله پس از آلوده شدن بیمار انجام گردد.

زمستان گذشته در آمریکا فصلی که به طور معمول اوج فصل ابتلا به آنفلوآنزا است - موارد ابتلا به این بیماری نسبتاً کمی مشاهده شد. متخصصان بهداشت عمومی اعلام نمودند که استفاده از ماسک، افزایش شست و شوی دست و سایر اقدامات استفاده شده برای مقابله با ویروس کرونا، باعث شد که از ابتلا به سایر بیماری های تنفسی محافظت گردد.

آمریکا در فاصله زمانی میان سال های2020 - 2019 یک فصل ابتلا به آنفلوآنزا میانه و در فاصله زمانی میان سال های2021 - 2020 یک فصل آنفلوآنزای بسیار خفیف را داشت. موارد سرماخوردگی هم در این کشور کاهش یافته بود.

این مطالعه تازه که این هفته در مجله Experimental Medicine منتشر شد - نشان می دهد که سرماخوردگی ممکن است در واقع فوایدی داشته باشد یعنی از انسان در برابر آلودگی به ویروس کرونا محافظت کند.

محققان در این مطالعه راینوویروس ها (ویروس های سرماخوردگی)، گروهی از ویروس های تنفسی که بیشترین دلیل سرماخوردگی هستند، را مورد آنالیز قرار دادند. راینوویروس ها به وسیله ویروس های دیگری از جمله بعضی از کرونا ویروس های غیرپاندمی ایجاد می گردد.

معافیت تحریمی برای ایران در ارتباط با کرونا

وزارت خزانه داری آمریکا با صدور دستورالعملی مدعی شده است که، مبادلات ضروری مربوط به مبارزه با کرونا از تحریم ها علیه ایران معاف هستند.

دستورالعمل های مشابهی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا درباره سوریه و ونزوئلا هم صادر شده است.

مرکز پرتغال قرنطینه می گردد

دولت پرتغال اظهار داشت که به دلیل افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در لیسبون، مرکز این کشور و شیوع ویروس جهش یافته هندی این شهر به مدت دو روز و نیم قرنطینه می گردد.

به گزارش روزنامه تاگس شاو آلمان، کشور پرتغال به دلیل افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان با ویروس جهش یافته هندی محدودیت های تازه را برای مرکز این کشور اعمال می نماید.

شهر لیسبون، مرکز پرتغال به دلیل افزایش نگران نماینده موارد ابتلا با ویروس جهش یافته هندی به مدت دو روز و نیم قرنطینه می گردد.

بر اساس اطلاعات دولت از بعد از ظهر آدینه تا صبح دوشنبه حدود 2.8 میلیون سکنه مرکز پرتغال اجازه دارند تنها در موارد ضروری این شهر را ترک نمایند. از خارج این شهر هم تنها در موارد استثنائی مسافران می توانند به این شهر وارد شوند.

شهر لیسبون با حدود 928 مورد ابتلای تازه به کرونا در عرض 24 ساعت بیشترین موارد ابتلای روزانه از 19 فوریه را ثبت نموده است. تعداد موارد ابتلا به کرونا در این شهر تقریبا حدود 75 درصد همه موارد ابتلا در این کشور را شامل می گردد. این در حالی است که در شهر لیسبون تنها 27 درصد همه جمعیت پرتغال زندگی می نمایند.

سخنگوی دولت پرتغال اعلام نموده که در لیسبون در حال حاضر ویروس جهش یافته هندی به شدت در حال توسعه است

وی با اشاره به تصمیم دولت برای قرنطینه شهر لیسبون اظهار داشت: انجام چنین اقداماتی برای ما آسان نیست، اما ما فکر کردیم که این اقدام ضرورت دارد تا شرایط فعلی لیسبون به کل کشور سرایت نکند.

کشور پرتغال در زمستان در مبارزه با ویروس کرونا پیروز بود و به طور موقت در فصل بهار کمترین تعداد مبتلایان در اروپا را از آن خود کرد.

شرایط اضطراری کرونایی در این کشور برای مهار کرونا در اول ماه می بعد از پنج ماه و نیم انتها یافت.

اما بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی اروپایی تعداد مبتلایان تازه در این کشور در عرض دو هفته به ازای 100 هزار نفر از 55 به 87 افزایش پیدا نموده است.

رئیس جمهور پرتغال پیش از این هر گونه قرنطینه مجدد برای مهار کرونا در کشورش را رد نموده بود. وی تعداد بالای مبتلایان را تا زمانی که شرایط بیمارستان ها شرایط بدی پیدا ننموده توجیهی برای اعمال محدودیت های شدید ندانست.

با این همه نخست وزیر پرتغال موضع محتاطانه تری در این باره اتخاذ نموده و گفته است: هیچ کس نمی تواند این مسئله را تضمین کند که ما ضرورتی برای بازگشت به محدودیت های بیشتر و قرنطینه را نداریم.

بر اساس تازهترین آمارها در پرتغال از ابتدای شیوع بحران کرونا تا به حال 861628 نفر به کرونا مبتلا شده و 17057 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

سفر رئیس کمیسیون اروپایی به آتن

تازهترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی به یونان وعده یاری کرونایی به مقدار 30.5 میلیارد یورو را داده است.فون در لاین در سفر به آتن گفت: برنامه های کرونایی یونان به مقدار ای جاه طلبانه است که پتانسیل این را دارد که طی چند دهه آینده این کشور را به سمت آینده ای بهتر سوق دهد.

کاهش محدودیت های سفر برای افراد واکسینه شده در دستور کار لندن

در انگلیس هم کاهش محدودیت های سفر کرونایی برای افراد کاملا واکسینه شده در برنامه قرار گرفته است. دولت انگلیس اقداماتی مانند اتحادیه اروپا را در این راستا مد نظر قرار داده و می خواهد تعهد قرنطینه را برای مسافرانی که واکسن کرونا را تزریق نموده اند لغو کند. انگلیس تا به حال محدودیت های سفر خود برای مسافران را مانند اتحادیه اروپا کاهش نداده بود. بر اساس قواعد سفر انگلیس تنها بعضی کشورها در فهرست کشورهای سبز کرونایی قرار دارند که هیچ کشور اروپایی شامل آن نمی گردد.

105 ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان از ابتلای 1330 مورد به کرونا در این کشور در عرض 24ساعت اطلاع داد که به این ترتیب تعداد مبتلایان تازه به کرونا در این کشور در ازای 100 هزار نفر به 11.6 کاهش پیدا کرد. حدود 105 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری در این مدت جان خود را از دست دادند.

افزایش چشمگیر موارد آلودگی به ویروس هندی در آلمان

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان در عرض یک هفته موارد آلودگی به ویروس جهش یافته هندی در همه موارد ابتلا به این بیماری در آلمان تقریبا دو برابر شده است. با توجه به تحولات اخیر در انگلیس مقام های آلمانی درباره شیوع این ویروس بسیار مسری در کشورشان ابراز نگرانی نموده اند.

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان حدود 6.2 درصد موارد ابتلا به کرونا اخیرا بر اثر آلودگی به ویروس جهش یافته هندی بوده است. این نهاد مهم بهداشتی در آلمان البته موارد ابتلا با این ویروس جهش یافته هندی را کم اما در مقایسه با هفته پیش که 3.7 بود دو برابر ارزیابی نموده است.

کارشناسان بر این عقیده اند که سرعت شیوع ویروس جهش یافته هندی در آلمان بیشتر هم خواهد شد.

شیوع ویروس جهش یافته هندی در انگلیس برنامه ریزی ها در این کشور برای کاهش محدودیت ها را به تاخیر انداخته است.

بر اثر شیوع ویروس هندی در انگلیس نرخ مبتلایان تازه در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر که در اوایل ماه می به زیر 20 رسیده بود دوباره اخیرا به بیش از 70 رسیده است. شیوع این ویروس جهش یافته هندی با وجود سرعت بالای کمپین واکسیناسیون سراسری در این کشور اما منجر به افزایش چشمگیر نرخ مبتلایان تازه به کرونا شده است.

مجارستان کنترل های مرزی را لغو می نماید

مجارستان هم اعلام نموده که از 24 ژوئن کنترل های مرزی در مرزهای داخلی شنگن را لغو می نماید. این خبر را وزیر امور خارجه مجارستان اعلام نموده و پیش شرط آن را این دانست که تا آن زمان هیچ گونه تحول غیر منتظره ای اتفاق نیفتد.

پرتغال و اسپانیا اولین کشورهای دریافت نماینده یاری های صندوق بازسازی اروپا

بعد از کشور پرتغال اسپانیا هم چراغ سبز کمیسیون برای اجرای طرح بازسازی دوباره را دریافت کرد. بر این اساس باید دولت اسپانیا 69.5 میلیارد یورو تا سال 2026 از صندوق بازسازی دوباره اتحادیه اروپا بعد از کرونا دریافت کند که حدود 40 درصد این مبلغ باید علیه مسئله تغییرات آب و هوایی هزینه گردد.

کاهش محدودیت های کرونایی در فرانسه

فرانسه هم به قواعد منع ترددهای شبانه و استفاده اجباری از ماسک در فضاهای باز انتها می دهد. این خبر را نخست وزیر فرانسه اظهار داشت. وی اظهار داشت که شرایط سریع تر از حد انتظار بهبود پیدا نموده است.

افزایش چشمگیر مبتلایان تازه به کرونا در انگلیس

به دلیل توسعه ویروس جهش یافته هندی تعداد مبتلایان تازه در انگلیس افزایش چشمگیری داشته است. یک تجزیه داده ای که به سفارش دولت انجام گرفته نشان می دهد که رشد مبتلایان تازه بین سوم ماه می و 7 ژوئن حدود 50 درصد افزایش پیدا نموده است. وزارت بهداشت انگلیس این دوره زمانی را مصادف با شیوع ویروس هندی در کشور دانست. اغلب افراد آلوده به این ویروس جوانان و افراد واکسینه نشده هستند.

روز چهارشنبه نهادهای بهداشتی انگلیس از ابتلای 9055 مورد تازه ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع دادند که بیشترین تعداد مبتلایان روزانه از ماه فوریه بوده است.

بدعهدی شرکت جانسون اند جانسون به اروپا

شرکت آمریکایی جانسون اند جانسون هم اعلام نموده که نمی تواند به وعده تحویل واکسن به این اتحادیه تا اواخر ژوئن پایبند باشد. یک سخنگوی کمیسیون اروپایی اظهار داشت که حدود 55 میلیون دوز واکسن که قرار بود در سه ماهه دوم امسال میلادی از طرف این شرکت به این اتحادیه تحویل داده گردد به صورت کامل انجام نمی گردد.

واکسن جانسون اند جانسون اهمیت زیادی برای کمپین واکسیناسیون سراسری در اتحادیه اروپا دارد چرا که بر خلاف واکسن های دیگر یک دوز آن برای ایمنی کامل علیه کرونا کافی است.

تازهترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس تازهترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 3,058نفر به کرونا مبتلا شده اند و 44 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 9,055نفر به کرونا مبتلا شده اند و 9 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 1,400نفر به کرونا مبتلا شده اند و 52 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم بر اساس تازهترین آمارها در عرض 24 ساعت 3,832نفر به کرونا مبتلا شده و 36 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب بر اساس تازهترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,747,647 نفر از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 110,578نفر هم اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,589,814نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,926نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس تازهترین آمارها تا به حال 4,248,432نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,153نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,749,031نفر به کرونا مبتلا شده اند و 80,615نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,726,731نفر به کرونا مبتلا شده اند و 90,748نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "سرماخوردگی از ابتلا به کرونا پیشگیری می نماید، معافیت تحریمی برای ایران در ارتباط با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرماخوردگی از ابتلا به کرونا پیشگیری می نماید، معافیت تحریمی برای ایران در ارتباط با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید