حمایت ایمیدرو از شکل گیری کسب و کارهای دانش بنیان

به گزارش وبلاگ نت ترکیه به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وجیه الله جعفری رئیس هیأت عامل ایمیدرو در آئین افتتاح جشنواره و نمایشگاه ایده های ارزش آفرین (اینوماین 3) گفت: امروز احساس احتیاج برای گذر از اقتصاد منبع محور به اقتصاد دانش بنیان در تمامی جوامع بیش از پیش احساس می گردد و در این راستا باید زمینه فراوری محصولات دانش بنیان را به وسیله شکل گیری کسب و کار دانش بنیان کوچک و میانه فراهم کرد تا از دایره رقابت جا نمانیم.

حمایت ایمیدرو از شکل گیری کسب و کارهای دانش بنیان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما بر این باوریم که سرمایه های مالی کشورمان تنها محدود به منابع زیرزمینی مانند نفت و معادن نیست بلکه نیروی انسانی سرمایه اصلی به شمار میرود؛ در واقع اصول بنیادی اقتصاد دانش بنیان بر نیروی انسانی خلاق و متخصص پایدار شده است.

جعفری اضافه کرد: بر این اساس، کشور ما با در اختیار داشتن جمعیت جوان و پتانسیل های بالا در زمینه های فناوری، چند سالی است که در این راستا حرکت خود را شروع نموده است و با وجود تحریم های ظالمانه، اقتصاد کشور در حال تغییر شکل از منبع محوری به دانش بنیانی است.

اقدامات ایمیدرو در حوزه ارتقا نوآوری و حمایت از مؤلفه های مرتبط با آن

رئیس هیأت عامل ایمیدرو با اشاره به مهم ترین اقدامات این سازمان در حوزه ارتقا اکو سیستم نوآوری و حمایت از مؤلفه های مرتبط با آن، گفت: تأسیس مؤسسه پژوهشی و آموزشی دانشگاه تهران و ایمیدرو (یونیدرو)، تأسیس مرکز نوآوری و توسعه کسب و کارهای نوین در حوزه معدن و صنایع معدنی (ایمینو)، ایجاد مرکز هوشمندی و رصدخانه فناوری و نوآوری صنایع معدنی و اجرای پروژه های پژوهشی، کاربردی و تقاضا محور از جمله اقدامات ایمیدرو در این بخش است.

وی گفت: معدن و صنایع معدنی با سهم 23 درصد ارزش بورس و ظرفیت های بالقوه شرکت های این حوزه، شرایط همکاری هم افزا با دانشگاه و مراکز علمی را دارا است.

جعفری اضافه کرد: امیدواریم با یاری و حمایت شرکت ها و مجموعه دانشگاهی در بخش معدن و صنایع معدنی بتوانیم نوآوری و ارائه ایده برای حل مسائل مرتبط با فراوری را بیش از پیش ببینیم.

کاهش ضایعات و کربن در بخش فراوری

جعفری در بخش دیگری از سخنانش گفت: برنامه ریزی برای کسب دانش کاهش ضایعات و کربن در بخش فراوری به وسیله برگزاری جشنواره اینوماین مورد توجه است. امروز بحث کربن و ضایعات صفر در صنعت در شمار الزامات شرکت های جهانی قرار گرفته است. به طور حتم استفاده از ظرفیت های علمی از مراحل اکتشاف، استخراج و در بخش نهایی (فراوری محصول) ما را به ضایعات صفر نزدیک خواهد نمود.

برنامه تعریف 12 میلیارد دلار طرح تا سال 1404

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: ایمیدرو از شروع به کار خود، 23 میلیارد دلار سرمایه گذاری با بخش خصوصی تعریف کرد و تا سال 1404 این رقم تا 35 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. ایمیدرو در طول چند سال گذشته کوشش نموده تا در حوزه تنظیم و تسهیل گری و به ویژه بسترسازی برای بخش خصوصی اقدامات توسعه ای را عملیاتی کند.

جعفری مطرح نمود: در این راستا 7.6 میلیارد دلار از طرح ها به وسیله بخش خصوصی و با راهنمایی و حمایت ایمیدرو تعریف شد که 2.7 میلیارد دلار آن در سال گذشته افتتاح شد. اعتقاد داریم حضور بخش خصوصی باید در اجرا پررنگ شده و ایمیدرو عملکرد حمایتی و توسعه ای خود را دنبال کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حمایت ایمیدرو از شکل گیری کسب و کارهای دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت ایمیدرو از شکل گیری کسب و کارهای دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید