برگزاری رویدادهای ملی گردشگری در تیر ماه

به گزارش وبلاگ نت ترکیه، با صدور مجوز ستاد ملی کرونا، سه رویداد گردشگری و منتخب ملی در استان های خراسان رضوی، یزد و آذربایجان شرقی برگزار می گردد.

برگزاری رویدادهای ملی گردشگری در تیر ماه

طبق اعلام ولی تیموری، معاونت جهانگردی وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی، در تیر امسال، سه رویداد جهانگردی و منتخب ملی در استان های خراسان رضوی، یزد و آذربایجان شرقی برای ایجاد نشاط در سطح جامعه و با تأکید دکتر مونسان برگزار می گردد. طبق گفته تیموری، مجوز برگزاری این رویدادها از سوی ستاد مدیریت بیماری کرونا اخذ شده است.

وی از برگزاری ماهانه یک جشنواره جهانگردی در هر استان اطلاع داد و توضیح داد:

دو پروتکل بهداشتی که ملی بوده و بر اساس استانداردهای بین المللی و پروتکل های سازمان جهانی جهانگردی و سازمان بهداشت جهانی نوشته شده و مورد تأیید ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قرار گرفته است و وزارت بهداشت نیز تصویب نموده است، باید ترجمه گردد که 70 درصد آن نیز اجرا شده است.

تیموری اضافه کرد:

نکته بعدی در تحریک تقاضا برای سفر، ایجاد فرصت سفر در قالب های مختلف مانند تعطیلی پنج روز در پاییز و زمستان برای کارمندان است که در گذشته در هیئت دولت مطرح شد؛ یعنی ما باید فرصتی را برای جبران سفرهای نوروزی که به علت شیوع کرونا انجام نشده است، ایجاد کنیم.

او اظهار کرد:

طرحی تعطیلات خاتمه هفته به وسیله دوستان ما در حوزه های مختلف در حال پیگیری است تا به تعطیلات روز آدینه، پنجشنبه نیز اضافه گردد، در حقیقت باید به سمت فراهم کردن فرصت سفر برای مردم باشیم.

معاون جهانگردی کشور درباره رایزنی های بین المللی برای جذب جهانگرد خارجی در این ایام گفت:

در بحث رایزنی های بین المللی اقداماتی انجام دادیم و دو هفته است که به شکل مرتب در کانالی که در فضای مجازی برای رایزن های فرهنگی و سفرا ایجاد کردیم، وارد تعامل شدیم، حداقل تا به امروز با هفت سفیر کشورهایی همانند مالزی، تونس، آذربایجان و... ارتباط برقرار کردیم تا با طرف های خود صحبت نمایند.

طبق اظهرات این مقام مسئول سفرای ایران نیز برای بازیابی و رونق جهانگردی بین المللی جلساتی برگزار نموده اند. این رایزنی ها بین المللی از طرف ایران شروع شده است؛ در این راستا، بخش خصوصی، مانند آژانس داران و هتلداران نیز باید با همتایان خود مذاکره نمایند تا رایزنی ها به شکل شبکه ای انجام گردد.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "برگزاری رویدادهای ملی گردشگری در تیر ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری رویدادهای ملی گردشگری در تیر ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید