مصالح ساختمانی

کشف تونل مخفی 1500 ساله در استانبول

در جریان حفاری های جاری در ویرانه های کلیسای سنت پولیوکتوس در محله سراجی که زمان حمله لاتین ها ویران شده بود، یک گذرگاه زیرزمینی با قدمت 1500 سال کشف شده است.

1 خرداد 1402

غول های سنگی باستانی؛ نگهبانان گورستان های ساردینیا

کشف ده ها مجسمه سنگی غول آسای عصر یخ از زیر زمین در مونت پرامای ایتالیا پرده از یک فرهنگ گمشده مدیترانه ای برداشته است.

24 دی 1401

پنجره گیوتینی برقی و سقف های متحرک

پنجره گیوتینی یا پنجره پانوراماپنجره گیوتینی یا پنجره پانوراما از جدیدترین و شیک ترین پنجره هایی است که در معماری ساختمان به کار می روند.

10 دی 1401

مسجد طاق میاندوآب

مسجد طاق میاندوآب مسجدی به یادگار مانده از دوران قاجار است و به عنوان یکی از آثار قدیمی و جلوه ای از معماری اسلامی در جنوب آذربایجان غربی مورد توجه گردشگران است. این بنا که به دستور حکمران مراغه احمدخان بیگلربیگی ساخته شده است به شماره 1949 در سال 1376 در...

13 مرداد 1401

آشنایی با شماری از میراث معنوی سمنان که در لیست ملی به ثبت رسیده اند

میراث آریا/ این خبر پیرامون آشنایی با شماری از میراث معنوی سمنان که در لیست ملی به ثبت رسیده اند، برای شما نوشته شد.

10 اسفند 1400

حفرچاه در 200 متری تخت جمشید

این روزها گردشگران و بازدیدکنندگان از تخت جمشید در فاصله حدود 200 متری غرب این اثر ثبت شده در میراث جهانی یونسکو کارگاهی را در دامنه کوه می بینند که برای حفر چاه آب برپا شده است.

27 دی 1400

توقف فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده تهران تا شنبه

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران ضمن اعلام مصوبات جلسه از توقف فعالیت واحدهای صنعتی در دو روز آینده اطلاع داد.

8 دی 1400

جلسات هیات های اجرایی جذب دانشگاه ها تا اطلاع ثانوی تشکیل نشود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تا معین تکلیف نهایی، جلسات هیات های اجرایی جذب اعضای هیات علمی، تشکیل نشده و هیچ حکمی صادر نشود.

22 شهریور 1400

آسیب پذیری تهران چگونه تغییر می نماید؟

مهدی زارع استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: آنالیز های اخیر در خصوص فرونشست زمین و مقدار آن در پیرامون و داخل شهر تهران که بخشی از آن در 10 تیر ماه منتشر شد، مجددا توجه را به آسیب پذیری تهران جلب کرد.

3 مرداد 1400

سخنگوی کرملین: می دانیم چه کسی پشت حادثه ناوشکن انگلیسی است

خبرنگاران : سخنگوی کرملین گفت: متاسفانه یک رئیس جمهور در آمریکا نمی تواند بگوید ما احتیاج به ساختن روابط خوب با روسیه داریم. یک رئیس جمهور در آمریکا باید با مانعی به شکل دیگر شعبه های قدرت و نظر نخبگان سیاسی در داخل که اجازه به...

25 تیر 1400

کدام مشاغل در تهران مجاز به فعالیت اند؟

با توجه به قرمز شدن شرایط تهران و شیوع گسترده ویروس کرونا در پایتخت، طی دو هفته آینده فقط مشاغل ضروری مجاز به فعالیت هستند و واحدهای صنفی در صورت تخلف دو هفته پلمب خواهند شد.

13 اردیبهشت 1400

آمادگی فرودگاه زنجان برای حمل بار

خبرنگاران/زنجان استاندار زنجان گفت: فرودگاه زنجان آمادگی انتقال بار از خطوط هوایی را دارد.

6 بهمن 1399

بزرگترین غار یخی دنیا؛ زیبایی طبیعی در بطن اتریش

غارهای یخی بخشی از شگفتی های طبیعت بوده که در زیر یخچالهای طبیعی پنهان شده اند. غار یخی Eisriesenwelt یکی از غارهای شگفت انگیز دنیا بوده که در شهر ورفن اتریش واقع شده است. عمر بزرگترین غار یخی دنیا در اتریش، 100 میلیون سال بوده و بیش از 42 کیلومتر طول دارد. اگر شما...

19 آذر 1399

معرفی تعدادی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهرکرد

همواره وقتی نام از سفر داخلی به میان می آید، ذهنها به سمت شهرهای شمالی یا شهرهای عظیم می فرایند. اما، باید دانست که شهرهای کوچک بسیاری هم در ایران برای بازدید وجود دارند. یکی از این شهرهای دیدنی، شهرکرد بوده که فوق العاده زیباست. این شهر تاریخی، یکی از...

31 شهریور 1399

جزئیات عرضه اولیه سیتا اعلام شد

بر اساس اطلاعیه سازمان بورس، روز چهارشنبه شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، 15 درصد از سهام خود را با نماد سیتا به روش عرضه اولیه وارد بورس می نماید.

9 شهریور 1399