کرمونا به شیرینی تاریخ

به گزارش وبلاگ نت ترکیه، به علت همین مسائل و کمبودها ، مردی از پیمونت ایتالیا به نام پیترو فررو که یک شیرینی پز بود به صورت هنرمندانه ای نوعی خمیر شیرین از فندق، شکر و تنها اندازه کمی کاکائوی خام درست کرد.

کرمونا به شیرینی تاریخ

نام این محصول نوتلا انتخاب و در سال 1965 وارد بازار آلمان شد و مردم آلمان سریع عاشق این خوراکی خوشمزه شدند. شیشه های این محصول که به تازگی طراحی شده بودند، مورد تحسین همگان نهاده شدند.

و اما اصل ماجرا در سال 1966 میلادی برابر با 1344 شمسی رخ داد، این محصول در فرانسه و تمام اروپا معروف شد. در آن موقع در ایران هم اتفاقات خاصی در فراوریات صنعتی و محصولات مختلف روی داد، خودروی پیکان در حال شکل گیری بود.

در همین زمان صنعت گر و بازرگان باهوشی خبر این محصول را در اروپا شنید و دست به فراوری محصولی کاملا ایرانی از همان کرم کاکائوی فندقی زد.

حسین عالیزاد، به صبحی شیرین برای خانواده و بچه ها ایرانی فکر می کرد.

او در دوره ای که صنایع ایران در حال درخشش بودند فرصت را غنیمت شمرد و دست به یک تجربه شیرین زد .

حسین عالیزاد در سال 1346 همان زمان که نوتلا در اروپا به معروفیت رسیده بود برای اولین بار شکلات صبحانه ایران را فراوری کرد.

هم زمان با محصول روز جهان، کرم کاکائوی فندقی با نام کرمونا را (نامی اصیل و هوشمندانه و برگرفته از اولین شکلات صبحانه تاریخ) وارد خانه ایرانیان کرد.

محصولی با طعم خاص و متفاوت برای تجربه لذت و تقویت بچه ها در وعده صبحانه که اصلی ترین وعده به شمار می رود ، جایگاه سازی شد و امروز ما با نام شکلات صبحانه می شناسیم.

کرمونا دوست بچه ها در تبلیغات معرفی و از فواید آن صحبت می شد و کم کم جای خود را در صبحانه های ایرانی باز کرد.

این راستا ادامه داشت تا زمانی که به خاطر شرایط اجتماعی دوران پس از انقلاب و جنگ، وقفه ای طولانی در فراوری این محصول به وجود آمد.

اما خواست حسین عالیزاد که در فراوری محصولات خوراکی به معروفیت رسیده بود فراتر از این ها بود.

و این باعث شد که خانواده او که ادامه دهنده راهش بودند، دوباره با همان اراده و خواست شدید، محصول کرمونا را در بسته بندی تازه به ترکیب صبحانه خانواده های امروز ایرانی برسانند.

امروز که کرمونا را در صبحانه خود می بینید، داستان طولانی داشته تا شما لذت یک صبح شیرین را تجربه کنید و ماجرای این صبحانه شیرین انگار که از همان ابتدا، داستانی پر فراز و نشیب دارد و تاریخ روزهای تلخ جنگ جهانی را شیرین کرد و شاید امروز هم کرمونا اتفاق شیرین صبح های ما باشد.

اصالت از دیروز تا به امروز

در سال 1346 با اوج گیری فرایند رشد صنایع و آغاز فراوریات مختلف از خوراکی تا صنایع سنگین، همزمان با کشورهای پیشروی اروپایی در ایران هم تحول بزرگی در صنعت خوراکی رخ داد.

آقای حسین عالیزاد، اولین شکلات صبحانه خاورمیانه را در ایران فراوری کرد، که امروز نسل های گذشته ایرانی به خوبی خاطرات شیرین این محصول را به یاد دارند.

شکلات صبحانه که امروز می شناسیم یا همان کرم کاکائوی فندقی محصولی متفاوت و خاص در سبد مصرفی مردم نهاده شد.

در راستای ادامه این راه شیرین امروز هم شرکت شیوا، فراوری نماینده محصولات شیبا، شیبابا و بابل ترابل که نامی آشنا در فراوری محصولات باکیفیت خوراکی است، برای مصرف نمایندگان امروزی فراوری شکلات صبحانه کرمونا را با بسته بندی تازه آغاز نموده و کرمونای دوست بچه های قدیم را برای نسل امروز فراهم ساخته تا سلامتی و لذت را به وعده های خانواده بازگرداند.

اما وقتی صحبت از سلامتی و کیفیت می گردد مواد تشکیل دهند و ساختار محصول نقش مهمی را بازی می نمایند.

این محصول ترکیبی از فندق، پودر کاکائو، شکر، پودرشیرخشک و سایر افزودنی هاست، اما کرمونا با 13٪ فندق در ترکیب آن، در مقایسه با دیگر شکلات های صبحانه در ایران که نهایتا تا 5٪ از فندق استفاده می نمایند، کیفیت متفاوت و طعم دلچسبی را برای مصرف نمایندگان به ارمغان می آورد.

فندق یک منبع خوب از ویتامین های B1، B2 و B6 است. این ویتامین ها برای حفظ سلامت مغز و خون سازی ضروری هستند، مخصوصاً برای بچه ها در حال رشد.

کرمونا در ایران به خاطر وجود فندق بسیار با کیفیت با درصد بالایی که دارد به این محصول طعمی ناب بخشیده است.

فندق استفاده شده در کرمونا، از فندقستان های اشکور در جنوب شهرستان رودسر در استان گیلان تهیه می گردد که معروفیت آن به فندق های بسیار با کیفیت است.

و نکته دیگر اینکه این محصول به خاطر نداشتن اسید چرب ترانس، اثرات مضر این ماده بر سلامت انسان را ندارد.

ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی جزو شایع ترین اثرات اسیدهای چرب ترانس بر بدن انسان می باشد که امروزه در بیشتر کشورهای پیشرفته، این ماده از ترکیبات این محصول خارج می گردد.

با توجه به همه این موارد شکلات صبحانه کرمونا یا همان کرم کاکائوی فندقی با کیفیت بالا، وعده هایی سالم را برای کودک و بزرگسال ایرانی، به دست فراوری نمایندگانی از سرزمین خودمان فراوری نموده است و ظرفیت فراوری این محصول کاملا منطبق بر مقدار تقاضا در بازار ایران است به طوری که جوابگوی تامین بخش اعظم احتیاج بازار ایران خواهد بود.

رشد سالم نسل امروز، آینده ای شیرین را برای جامعه ما رقم خواهد زد و این تفکری است که از سال 1346 خط اصلی فکری و هدف مجموعه است.

م. خ

منبع: ایرنا زندگی

به "کرمونا به شیرینی تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمونا به شیرینی تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید