پیشرفت 90 درصدی بندر گردشگری چمخاله

به گزارش وبلاگ نت ترکیه، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های واصله، پیشرفت 90 درصدی بندر گردشگری چمخاله مشاهده می شود.

پیشرفت 90 درصدی بندر گردشگری چمخاله

پرویز محمدنژاد با اشاره به پیشرفت 90 درصدی بندر توریستی چمخاله در شهرستان لنگرود، اظهار کرد: در جلسه اخیر با مجموعه وزارت راه و شهرسازی، قول افتتاح فاز اول این پروژه در نیمه اول شهریو امسال داده شد.

وی با اشاره به هزینه کرد 220 میلیارد تومان برای پروژه مذکور اضافه نمود: این هزینه کرد تا افتتاح پروژه به حدود 270 میلیارد تومان خواهد رسید.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی، بندر چمخاله را تنها بندر توریستی شمال کشور دانست و توضیح داد: مردم گیلان برای افزایش منابع عایدیی چاره ای ندارند، جز اینکه به غیر از کشاورزی وارد عرصه توریستی شوند.

محمدنژاد با بیان اینکه کشاورزی و توریستی می تواند عایدی مردم گیلان را افزایش دهد، گفت: نمی توانیم وارد عرصه صنعت شویم، زیرا استان ما محیط صنعتی ندارد اما شرایط برای توسعه صنعت کشاورزی و صنعت توریستی فراهم است و می توانیم این دو عرصه را منطبق بر هم تعریف کنیم.

وی با اشاره به تجاری و تفریحی بودن بندر چمخاله در گذشته مطرح کرد: اکنون بندر چمخاله را اختصاص به توریستی دادیم و می توانیم از سایر ظرفیتهای توریستی منطقه از جمله جنگل و رودخانه استفاده کنیم.

نماینده لنگرود در مجلس از لایروبی رودخانه این شهر به عنوان مکان توریستی اطلاع داد و گفت: عمق رودخانه به حدود 3.5 متر رسیده و برای عبور کشتی مناسب است.

وی با اشاره به اشتغالزایی 300 نفری فاز نخست بندر چمخاله افزود: با مساعدت وزارت راه و شهرسازی و تکمیل کامل پروژه، می توانیم برای هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کنیم.

محمدنژاد مهمترین آورده بندر چمخاله را توریست مطرح کرد و یادآور شد: احداث مجتمع های تفریحی، ترانزیت و حمل و نقل، ایجاد فضاهای تفریحی در جنگل و دریا و...از دیگر مولفه های توریستی ذیل بندر چمخاله است.

منبع: همگردی

به "پیشرفت 90 درصدی بندر گردشگری چمخاله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 90 درصدی بندر گردشگری چمخاله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید