نخستین راهنمای توان بخشی مبتلایان به آلزایمر در اکباتان

به گزارش وبلاگ نت ترکیه، انجمن آلزایمر ایران در محله اکباتان نخستین کتاب جامع راهنمای فعالیت های توان بخشی ذهنی و جسمی بیماران مبتلا به آلزایمر را چاپ کرد.

نخستین راهنمای توان بخشی مبتلایان به آلزایمر در اکباتان

به گزارش وبلاگ نت ترکیه، این کتاب برای مراقبان و خانواده های افراد مبتلا به دمانس و بیماری آلزایمر بسیار کاربردی و مفید است.

معصومه صالحی، مدیر انجمن آلزایمر ایران، که 21 سال پیش با یاری تعدادی از خیرین محله اکباتان این انجمن را راه اندازی نموده اند می گوید: بار مراقبت و توان بخشی از افراد مبتلا به انواع دمانس، به ویژه بیماری آلزایمر، بسیار سنگین است. از سوی دیگر، افزایش آگاهی مراقبین خانواده و سایر افرادی که به نحوی با این عزیزان در ارتباط هستند تا حد زیادی موجب کاهش این بار سنگین خواهد شد.

او می افزاید: مجموعه فعالیت های ذهنی و جسمی (در این کتاب) پس از کوشش های بسیار و باهمت هیئت علمی و کارشناسان انجمن برای هدایت و مساعدت خانواده ها چاپ شده است. خانواده ها و مراقبان می توانند شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 13:30 با بخش روابط عمومی انجمن به شماره 44630652-021 داخلی 117 تماس بگیرند و برای تهیه کتاب هدایت های لازم را دریافت نمایند.

خانه بیماران آلزایمر در اکباتان

جمعیت سالمند شهرک اکباتان و معضلات ناشی از بیماری ها و نگهداری آن ها باعث شد تا سال 1380 معصومه صالحی و جمعی از خیرین شهرک نخستین انجمن آلزایمر کشور را تأسیس نمایند. این انجمن به عنوان اولین تشکل غیردولتی آموزشی، درمانی، مراقبتی و توان بخشی ویژه افراد مبتلابه دمانس و بیماری آلزایمر در کشور به ثبت رسیده است. انجمن توانسته است با ایجاد ارتباط و فراهم کردن زمینه همکاری با سازمان های مختلف و با بهره گیری از اعتماد و حمایت های مردم و سخت کوشی اعضای داوطلب، خدمات مؤثر و شایسته ای را به افراد مبتلا و خانواده آنان ارائه کند و تا به امروز بیش از 8000 مبتلا را تحت حمایت قرار داده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "نخستین راهنمای توان بخشی مبتلایان به آلزایمر در اکباتان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین راهنمای توان بخشی مبتلایان به آلزایمر در اکباتان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید