نامزدهای سومین جایزه ملی داستان کوچک ایرانی تعیین شدند، برگزاری مراسم اختتامیه در چهارم اردیبهشت

به گزارش وبلاگ نت ترکیه، احسان عباسلو در گفت وگو با خبرنگاران ، عنوان نمود: انجمن ملی کوچک نویسان در سال 1399 با هدف ارتقای داستان کوچک ایرانی یا همان مینیمال غربی تأسیس شد و در ادامه فعالیت ها شاهد راه اندازی یک سایت تخصصی (اینجا) و برنامه ریزی برای برگزاری یک جشنواره ملی به طور سالانه بودیم.

نامزدهای سومین جایزه ملی داستان کوچک ایرانی تعیین شدند، برگزاری مراسم اختتامیه در چهارم اردیبهشت

مؤسس انجمن ملی کوچک نویسان با بیان اینکه سال 1400 اولین دوره جشنواره ملی در حوزه داستان کوچک در چهار بخش گشایش یافت و تا به امروز دو دوره برگزار شده است، شرح داد: بخش های این جایزه شامل برترین مجموعه داستان کوچک تألیفی، برترین مجموعه داستان کوچک ترجمه شده، برترین داستان قرارداده شده در سایت انجمن (کاف) از منظر مخاطبان و برترین داستان قرارداده شده در سایت از منظر منتقدین سایت انجمن است.

وی با بیان اینکه در این جشنواره به برترین آثاری که در طول یک سال تألیف یا ترجمه شده باشند، جایزه ای شامل تندیس، لوح تقدیر و وجه نقد اعطا می گردد، اضافه کرد: سال جاری در دو بخش مجموعه داستان تألیفی و مجموعه داستان ترجمه ای برگزیده نداریم که علت اصلی این امر را می توان حجم محدود کتاب در حوزه مجموعه داستان مینی مال مطرح نمود که اقتصاد نشر و بی رغبتی ناشران به چاپ این آثار در این زمینه تأثیر داشته است.

دبیر جایزه ملی داستان کوچک ایرانی مطرح نمود: در بخش نگاه مخاطبان از میان آثار درج شده در سایت که بیشترین امتیاز را کسب نموده اند، نامزد شده اند که از این میان به صاحب برترین اثر تندیس و جایزه نقدی اعطا می گردد. در بخش نگاه منتقدان نیز شش نامزد که اثرشان بیشترین امتیاز را کسب نموده، معین شده اند که از میان آنها یک نفر برگزیده و تقدیر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مراسم پایانی سومین دوره این جشنواره ملی، چهارم اردیبهشت در حوزه هنری برگزار می گردد، اضافه کرد: در بخش نگاه منتقدان شش اثر شامل حاجت نوشته الهه ایزدی، ... اثر فرهاد جلیلیان، خوشبختی نوشته فرزانه فولادی، جامانده به قلم مهدیه باقری، گلزن آخر نوشته زهرا سمیعی و پا اثر حسین یادگارنژاد نامزد نهایی شده اند که از این میان یک اثر در مراسم اختتامیه به عنوان برگزیده معرفی خواهد شد.

مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه ملی داستان کوچک ایرانی، ساعت 16 دوشنبه چهارم اردیبهشت 1402 در سالن جلسات مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری برگزار خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نامزدهای سومین جایزه ملی داستان کوچک ایرانی تعیین شدند، برگزاری مراسم اختتامیه در چهارم اردیبهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزدهای سومین جایزه ملی داستان کوچک ایرانی تعیین شدند، برگزاری مراسم اختتامیه در چهارم اردیبهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید