مرکز آمار گزارش داد: بازار مسکن در بهار 1400 چه رکوردهایی ثبت کرد؟

به گزارش وبلاگ نت ترکیه، دو بازار اجاره و خرید و فروش در بهار سال جاری نسبت به بهار پارسال با تفاوت زیادی نسبت به یکدیگر حرکت کردند. در حالی که تعداد خرید و فروش در دو بخش زمین و ملک کلنگی و ملک مسکونی کمی رشد نموده اما در بازار اجاره تعداد معاملات رشد بیش از 136 درصدی داشته است.

مرکز آمار گزارش داد: بازار مسکن در بهار 1400 چه رکوردهایی ثبت کرد؟

به گزارش بلاگ وبلاگ نت ترکیه، مرکز آمار ایران گزارشی تحت عنوان نتایج طرح گردآوری اطلاعات قیمت و اجاره مسکن نقاط شهری کشور در بهار 1400 منتشر نموده است.

براساس این گزارش در بازار خرید و فروش، تعداد معاملات در بهار سال جاری نسبت به بهار پارسال افت نموده است. تعداد معاملات زمین یا خانه کلنگی در این بازه زمانی افت 22.5 درصدی داشته، از سوی دیگر در بازار خرید و فروش ملک مسکونی نیز معاملات نسبت به بهار پارسال 31.6 درصد کمتر شده است.

میانه قیمت هر متر مربع زیربنای مسکونی در بهار سال جاری 11.5 میلیون تومان بوده که نسبت به بهار پارسال رشد 100 درصدی داشته است.

در بخش خرید و فروش زمین یا ملک کلنگی نیز میانه قیمت معاملات اجرا شده در بهار سال جاری 11.6 میلیون تومان محاسبه شده که نسبت به بهار پارسال رشد 104.7 درصدی متحمل شده است.

بازار معاملات مسکن اجاره ای بر خلاف بازار خریدوفروش حرکت نموده، تعداد معاملات اجاره ای مسکن در بهار سال جاری نسبت به بهار پارسال رشد 136.6 درصدی داشته، میانه قیمت اجاره ماهانه نیز 63.7 درصد رشد نموده است.

میانه مبلغ اجاره ماهانه در بهار سال جاری به 28 هزار تومان رسیده، حداکثر اجاره نیز 657 هزار تومان محاسبه شده است. میانه عمر بنا در بازار اجاره 14 سال است.

منبع: مرکز آمار ایران

منبع: بلاگ دیوار

به "مرکز آمار گزارش داد: بازار مسکن در بهار 1400 چه رکوردهایی ثبت کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز آمار گزارش داد: بازار مسکن در بهار 1400 چه رکوردهایی ثبت کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید