فروش فوق العاده خودروسازان متوقف شد

به گزارش وبلاگ نت ترکیه، گاهی تصور می گردد دولتی بودن خودروسازان یک نعمت برای آنها به شمار میرود. درحالی که همین به ظاهر چتر حمایتی به مرور تبدیل به یکی از کابوس های آنها شده است. ساده ترین مثالش اصرار بر قیمت گذاری دستوری است که عاقبتش ضرر و زیان چند میلیون تومانی بر فراوری یک خودرو می گردد.

فروش فوق العاده خودروسازان متوقف شد

بعد از اینکهابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، مجوز قیمت گذاری خودرو را لغو کرد، ایران خودرو و سایپا به سراغ برگزاری طرح های فروشی رفتند که قبلاً کمتر آنها را اجرایی می کردند. شرکت های خودروساز راضی نیستند با قیمت های فعلی اقدام به برگزاری فروش فوق العاده نمایند. این نحوه فروش پیش از این که سودی به حساب آنها واریز کند، بر مقدار زیان این شرکت ها می افزاید.

سیاست گذار خودرویی پیش از دادن مجوز افزایش قیمت به خودروسازان، تکلیف نموده بود تا سند خودروهایی راآزاد نمایند که در طرح های فروش فوق العاده در رهن نگه داشته بودند. اکنون که افزایش قیمت ها از سوی رئیس جمهور وتو (منع) شده است، سیاست گذار خودرویی این نگرانی را دارد که برگزاری طرح فروش فوق العاده سبب گردد تعداد بیشتری از افراد در این طرح های فروش شرکت نمایند. به نظر می رسد خودروسازان تکلیف شده تا پیش از مشخص تکلیفِ خودرو، اجرای طرح های فروش فوق العاده را از دستور کار خارج نمایند.

آگهی های خرید و فروش خودرو

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ وبلاگ نت ترکیه بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "فروش فوق العاده خودروسازان متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش فوق العاده خودروسازان متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید