باتری های تازه برقی با برد 965 کیلومتر ساخته می شوند

به گزارش وبلاگ نت ترکیه به نقل از رویترز، شرکت آمریکایی او ان ای، باتری جدیدی را برای خودروهای برقی ساخته که احتیاج به آند ندارند و نه تنها هزینه فراوری آنها در مقایسه با باتری های فعلی تا 50 درصد کمتر است، بلکه با یک بار شارژ می توانند طی مسیری 965 کیلومتری را برای این خودروها ممکن نمایند.

باتری های تازه برقی با برد 965 کیلومتر ساخته می شوند

مجیب ایجاز، بنیانگذار و مدیر اجرایی این شرکت، در مصاحبه ای گفت امیدوار است در سال 2026 فراوری باتری های مذکور موسوم به جمینی را در یک کارخانه تازه 20 گیگاوات ساعتی در ایالات متحده شروع کند.

سایر شرکت های باتری ساز نیز در حال فراوری باتری های بدون آند هستند، اما باتری Gemini ONE از این نظر منحصربه فرد است که از سلول هایی با دو ترکیب مختلف، از جمله یکی برای رانندگی روزمره و دیگری برای افزایش برد رانندگی در سفرهای طولانی تر استفاده می نماید.

در حالی که سلول های استاندارد باتری ها از کاتدهای نسبتاً معمولی فسفات آهن لیتیوم و آندهای گرافیتی استفاده می نمایند، سلول های این باتری دارای محدوده بدون آند هستند که احتیاج به استفاده از گرافیت و تجهیزات آند را رفع می نمایند. کاتدهای باتری های مذکور هم به گونه ای طراحی شده اند که از ترکیب منحصر به فرد لیتیوم و منگنز و درصد بسیار کمتری از نیکل استفاده نمایند و در عین حال کبالت هم از آنها حذف شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "باتری های تازه برقی با برد 965 کیلومتر ساخته می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باتری های تازه برقی با برد 965 کیلومتر ساخته می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید