دورهمی سدان های اسپرت
به گزارش وبلاگ نت ترکیه، هیوندای الانترا 2021 جدید به تازگی رخ کرده و آماده رقابت با محصولات محبوبی همچون هوندا سیویک، تویوتا کرولا و فولکس واگن جتا شده است.

به گزارش وبلاگ نت ترکیه، هم اکنون نسخه اسپرت تر این خودرو با پسوند N Line جایگزین الانترا اسپرت قبلی شده تا بتواند با دیگر گزینه های پرفورمنس این سگمنت همچون هوندا سیویک Si و فولکس واگن جتا GLI سرشاخ گردد.
الانترا N Line در روی کاغذ معینات احساس برانگیزی دارد که آن را به گزینه ای قابل تأمل در برابر محصولاتی همچون سیویک Si، جتا GLI و کیا فورته/سراتو GT بدل می نماید.
فعلاً ما این خودرو را به صورت تخصصی تست ننموده ایم اما می توانیم آن را تا حدی با دو مدل ژاپنی و آلمانی یاد شده مقایسه کنیم. کیا در این رقابت حضور نیافته زیرا اشتراکات زیادی با هیوندای دارد.
طراحی
همانند بیشتر محصولات جدید هیوندای، طراحان نسل جدید الانترا نیز تغییرات وسیعی را در این مدل اعمال نموده اند.
الانترا N Line دارای ظاهری جذاب با بخش جلوی منحصربه فرد و چراغ های عقب پیوسته و آینده نگرانه است.
مدل N Line گیراتر بوده و از رینگ های متفاوت، جلوپنجره و دیفیوزر عقب جدید و اسپویلر سود می برد. طراحی این خودرو شاید باب میل همه نباشد اما خب این موضوع درباره سیویک Si نیز صدق می نماید. در طرف مقابل فولکس واگن جتا GLI با طراحی محافظه کارتر قرار گرفته است.
دهمین نسل سیویک نیز طراحی دوگانه و قطبی ای داشته و از خیزها و ورودی های هوای متنوعی سود می برد.
در مقابل باید گفت جتا کاملاً سرراست طراح شده و از عناصر قرمز رنگ برای ایجاد تمایز سود می برد.
خریداران محافظه کار بیشتر جتا GLI را خواهند برگزید درحالی که افراد دیگر به دنبال سیویک یا الانترا خواهند بود.
کابین
نسل جدید الانترا نقطه آغاز بسیار خوبی برای توسعه مدل N Line بوده زیرا از کابینی باکیفیت سود می برد.
هیوندای از عناصر اسپرت همچون دوخت قرمز، جایگاه های جدید و بعضی عناصر خاص مدل N Line همچون دکمه حالت رانندگی و شیفتر متفاوت استفاده نموده است.
کابین خودرو نه تنها باکیفیت و خوب بوده بلکه از تکنولوژی های مدرنی همچون اندروید اتو و اپل کارپلی بی سیم و البته پشت آمپرهای دیجیتال سود می برد. کره ای ها به خوبی بین مدل های ساده و فول تمایز قائل شده اند.
کابین سیویک Si مکان خوبی بوده و جایگاه های اسپرت آن بدن را به خوبی دربر می گیرند. هوندا از فضا استفاده بسیار خوبی نموده و فضاهای ذخیره ای زیادی در کابین وجود دارد. البته متریال بکار رفته در این بخش حس ارزان تری نسبت به جتا دارند.
جتا GLI تقریباً لیاقت داشتن نشان لوکس آئودی را داشته اما خیلی حس و حال خودروی اسپرت را منتقل نمی نماید. هیوندای در بحث متریال های بکار رفته رفتار دوگانه ای داشته و بعضی بخش ها دارای متریال باکیفیت و بعضی دیگر متریال ارزان قیمت هستند.
قوای محرکه
الانترا N Line از پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو که قدرت 201 اسب بخاری دارد استفاده می نماید. این نیرو به وسیله یک گیربکس 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می گردد.
N Line در مقابل دو رقیب دیگر کم رمق تر است چراکه سیویک Si به نیروگاه 1.5 لیتری و جتا GLI به پیشرانه 2 لیتری مجهز است.
سیویک 27 اسب بخار قوی تر از هیوندای می باشد. احتمالاً الانترا N Line و سیویک Si مسابقه درگ فشرده ای با یکدیگر داشته باشند چراکه هردو شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت حدود 6 ثانیه ای دارند اما GLI به راحتی می تواند پیش بیفتد.
با توجه به محصولات اخیر N هیوندای همچون ولوستر N به جرات می توان گفت الانترا N Line حس دینامیک تری نسبت به معینات روی کاغذ خود خواهد داشت.
فضای کابین و بار
الانترا N Line فضای بار 402 لیتری دارد که اندکی بهتر از جتا GLI بوده ولی در برابر سیویک Si اندکی کمتر است.
از نظر فضای موجود برای سرنشینان، سدان اسپورت هیوندای فضای بار 96 سانتی متری را ارائه می نماید که اندکی بهتر از دو رقیب دیگر است.
مصرف سوخت این خودرو بین دو رقیب ژاپنی و آلمانی می باشد. هیوندای فعلاً مصرف سوخت رسمی الانترا N Line را اعلام ننموده اما برادر مشابه این خودرو یعنی سراتو GT در شهر و بزرگراه مصرف 8.7 و 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر را بر جای گذاشته است. این مصرف سوخت خوبی برای خودروی یاد شده بوده و فاصله چندانی با سیویک Si و جتا GLI ندارد.
قیمت
هر سه خودرو پرفورمنس، تکنولوژی و طراحی احساس برانگیزی را با قیمتی مناسب ارائه می نمایند. هیوندای فعلاً قیمت محصول جدید خود را معین ننموده اما احتمالاً قیمت آن تفاوت زیادی با بهای پایه 22490 دلاری کیا سراتو GT نخواهد داشت.
اگر الانترا N Line چنین قیمتی داشته باشد ارزان تر از سیویک Si با قیمت 25200 دلار و جتا GLI با قیمت 26245 دلار خواهد بود. با چنین قیمت گذاری ای الانترا N Line می تواند جزو بهترین سدان های اسپورت بازار باشد.
منبع: پدال
منبع: جام جم آنلاین