خبرنگاران آمریکا تحریم تسلیحاتی علیه قبرس را به صورت محدود لغو کرد

به گزارش وبلاگ نت ترکیه، تهران- خبرنگاران- وزیر امور خارجه آمریکا همزمان با افزایش تنش ها میان ترکیه و یونان در دریای مدیترانه، گفت که کشورش معافیتی یک ساله برای فروش تجهیزات و خدمات دفاعی غیرمهلک به قبرس در نظر گرفته است.

خبرنگاران آمریکا تحریم تسلیحاتی علیه قبرس را به صورت محدود لغو کرد

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا سه شنبه شب در پیامی توییتری گفت که واشنگتن همکاری های امنیتی خود را با جمهوری قبرس تعمیق می نماید و در این راستا، معافیتی یک ساله برای فروش تجهیزات و خدمات دفاعی غیرمهلک برای این کشور اعمال می نماید.

این اقدام آمریکا در حالی صورت می گیرد که تنش ها میان ترکیه و یونان بر سر منابع نفت و گاز شرق مدیترانه در هفته های اخیر ابعاد تازه تری به خود گرفته است.

این اختلاف با شروع اکتشافات گاز توسط ترکیه در نزدیکی سواحل یونان در شرق مدیترانه شدت یافته است. در این مأموریت، کشتی تحقیقاتی عروج رییس (Oruc Reis) ترکیه به همراه کشتی های جنگی در حال جست وجو برای یافتن میادین احتمالی گاز در جنوب سواحل ترکیه است.

در نتیجه این تنش ها، حضور نظامی فرانسه در این منطقه تقویت شده و آمریکا نیز یک فروند کشتی جنگی خود را در آب های نزدیک جزیره کِرِت یونان مستقر نموده است.

کنگره آمریکا سال گذشته با تصویب قانونی به لغو تحریم های چندین دهه ای تسلیحاتی علیه قبرس پایان داد.

تحریم تسلیحاتی آمریکا علیه قبرس به سال 1987 باز می شود که با هدف جلوگیری از رقابت تسلیحاتی و تشویق برای سازش صلح بین یونانی تبارها و ترک تبارهای این جزیره اعمال شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آمریکا تحریم تسلیحاتی علیه قبرس را به صورت محدود لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا تحریم تسلیحاتی علیه قبرس را به صورت محدود لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید