جزیره بیوک آدا استانبول ، بهشتی در میان دریای مرمره

به گزارش وبلاگ نت ترکیه، استانبول زیبا همواره یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ایرانیان بوده است. در استانبول همه چیز دست به دست هم می دهد تا شما از سفر خود لذت ببرید. از آثار تاریخی گوناگون، امکانات رفاهی درجه یک، پاساژهای لوکس با قیمت های مناسب و تفریحات بی نظیر استانبول که بگذریم، طبیعت بکر آن با وجود دریای آرام مرمره تماشا دارد. جزیره بیوک آدا بزرگترین جزیره استانبول و جزو نه جزیره ای است که با هم مجمع الجزایر پرنس را تشکیل می دهند. اگر دلتان می خواهد یک روز آفتابی آرام و رویایی را در استانبول تجربه کنید به جزیره بیوک آدا استانبول بیایید. با خبرنگاران همراه باشید تا جزیره بیوک آدا استانبول را به طور کامل به شما معرفی کنیم.

جزیره بیوک آدا استانبول ، بهشتی در میان دریای مرمره

آشنایی با جزیره بیوک آدا استانبول ، جزیره ای عاری از دود

همان طور که قبلا اشاره کردیم، جزیره بیوک آدا استانبول بزرگترین جزیره استانبول است. جایی که جان می دهد برای گردشی جانانه در یک روز آفتابی. این جزیره که حدود دو مایل مربع مساحت دارد و همسایه بخش آدلار استانبول است، با چشم انداز ها خیره نماینده اش یک روز شاد برایتان خواهد ساخت. زیبایی های این جزیره تلفیقی است از طبیعت زیبا، دریای آرام، معماری دل نشین، خانه های رنگارنگ قدیمی و باغچه های سرسبز خانه ها.

در جزیره بیوک آدا هیچ وسیله نقلیه گازسوزی وجود ندارد و فقط خودروهای عمومی مثل ماشین پلیس حق تردد در این جزیره را دارد. پس می توانید تصور کنید که با چه آرامشی در خیابان های این جزیره روبرو هستید. هوای پاک جزیره بیوک آدا روحتان را تازه می نماید و دیدن چشم انداز درشکه ها حال و هوایتان را به سال ها پیش می برد.

جزیره بیوک آدا

دیدنی های جزیره بیوک آدا استانبول ، تلفیق زیبایی های تاریخ و طبیعت

دیدنی های جزیره بی شمار است. اگر اهل طبیعت باشید می توانید ساعت ها را به دیدنی دریای مرمره بگذرانید و لذت ببرید. وقتی به جزیره می آیید گزینه های زیادی لذت بردن پیش رویتان است. اما اگر قصد دارید حتما همه جاهای دیدنی بیوک آدا را ببینید بهتر است راه بلندترین تپه این جزیره را پیش بگیرید. با درشکه، اجاره دوچرخه یا با پای پیاده می توانید به یوجه تپه بروید.

جزیره بیوک آداجزیره بیوک آدا

یوجه تپه و کلیسای حاجیا یورگی

در راستا یوجه تپه علاوه بر اینکه خانه های سبک قدیمی رنگارنگ و زیبا را می بینید که باغچه هایی پرگل و درختانی تنومند دارند، به خانه یکی از مشهورترین چهره های ادبیات ترکیه، رشات نوری گون تکین هم بر می خورید. سپس به میدان یوجه تپه می رسید که قاطرهای بسیاری در آنجا منتظرند تا اگر خواستید برای بالا رفتن از تپه که شیب تندی دارد از آنها یاری بگیرید.

بالای تپه کلیسای زیبای حاجیا یورگی واقع شده است. کلیسای تاریخی با معماری زیبا که چشم انداز ای زیبا از قله تپه پیش رویتان می سازد. در این کلیسا حتما از محل اقامت کشیشان نیز بازدید کنید. پس از بازدید از کلیسا می توانید به غذاخوری کنار کلیسا بروید و دلی از عذا در بیاورید و از چشم انداز ها زیبای اطراف لذت ببرید.

کلیسای حاجیا یورگیکلیسای حاجیا یورگی

کلیسای آیروس نیکولاس والدگریک

در بخش قدیمی تر جزیره، این کلیسای قدیمی وجود دارد که با معماری جالب و فضای باصفایش قطعا برایتان دیدنی خواهد بود. گردشگران می توانند بدون تهیه بلیط به این کلیسا بروند و در مرنام دعا و نیایش آن شرکت نمایند.

کلیسای آیروس نیکولاس والدگریک

مسجد حمیدیه بیوک آدا

یکی از دیدنی ترین جاذبه های این جزیره، مسجد حمیدیه است که با بیش از یک قرن قدمت، برای گردشگران بسیار مجذوب کننده است. این مسجد با سبک معماری دوران عثمانی به دستور شاه عثمانی عبدالحمید ساخته شده است.

مسجد حمیدیه بیوک آدا

یتیم خانه یونانی ، بزرگترین بنای چوبی اروپا

وقتی از سمت جنگل بلوط راهتان را پیش می گیرید تا از یوجه تپه پایین بیایید، به بنایی چوبی و بسیار قدیمی برمی خورید. این بنای چوبی بزرگترین بنای چوبی کل اروپا و دومین در جهان است. این بنای بزرگ را بانویی یونانی به کلیسایی در استانبول اهدا کرد و در طول سال ها پنج هزار و 800 یتیم یونانی در آن نگهداری شدند. دیدن این بنای بزرگ هم برایتان مجذوب کننده خواهد بود.

یتیم خانه یونانی

جنگل کاج ، رویایی سبزرنگ

در این تپه و بخش های مرتفع بیوک آدا جنگل های کاج به زیبایی قد علم نموده اند و تجربه ای رویایی برای شما می سازند. در راستا سبزتان به جاذبه های متنوع جزیره بیوک آدا استانبول این جنگل ها را می بینید و شاید هم دوست داشته باشید لحظاتی را این جنگل ها بگذرانید.

جنگل کاجبیوک آدا

امکانات تفریحی و خدماتی جزیره بیوک آدا، جایی برای ساعت ها خوش گذرانی

جزیره بیوک آدا یک جزیره توریستی است پس انواع خدمات رفاهی و امکانات تفریحی برای لذت بردن هر چه بیشتر مسافران این جزیره فراهم است. از لحظه ای که قصد رفتن به این جزیره را می کنید و سوار اتوبوس های دریایی یا قایق های تفریحی می شوید لذت سفر و تفریحتان شروع می گردد.

از بدو ورود به جزیره رستوران ها و کافه های لوکس و زیبای بیوک آدا را می بینید که با چشم انداز های خارق العاده و زیبایشان شما را وسوسه می نمایند که چیزی در جزیره بخورید. تقریبا همه این رستوران ها عالی اند و البته بیشترشان قیمت های بالایی دارند پس اهل شکم گردی که باشید بیوک آدا بهشت تان خواهد بود. خبر خوش برای بستنی خورها هم این است که بستنی های جزیره بیوک آدا استانبول حسابی معروف است و نمی گردد به جزیره بروید و از بستنی فروشی های درجه یکش بستنی مخصوص نخورید. برای خرید بستنی بروید سراغ دست فروشان روبروی کلوب ورزش های آبی تا یکی از خوشمزه ترین بستنی های عمرتان را نوش جان کنید.

جزیره بیوک آداکلوب جزیره بیوک آدا

راستی نام کلوب ورزش های آبی آمد. این نشان می دهد که انواع ورزش های پرهیجان آبی را می توانید در جزیره تجربه کنید. اگر هم دلتان یک جهان آرامش و لذت ساحل گردی می خواهد پلاژهای متعددی در جزیره وجود دارد که می توانید وسایل آفتاب گرفتن را از آن ها اجاره کنید و یک استراحت جانانه در جزیره داشته باشید. این پلاژها عموما آب برای دوش گرفتن و سایر امکانات را نیز دارند.

از همه این تفریحات که بگذریم شاید لذت بخش ترین و متفاوت ترین بخش سفر به بیوک آدا درشکه سواری به جای ماشین سواری است. همین طور امکان اجاره دوچرخه با کارت شناسایی و دور زدن جزیره هم وجود دارد.

ساحل جزیره بیوک آداجزیره بیوک آدا

اقامت در جزیره بیوک آدا استانبول ، آرامش اقامت در بهشت استانبول

شاید انقدر از جزیره و آرامشش خوشتان آمد که دوست داشتید شبی را در آن بگذرانید. شاید هم انقدر محو دیدنی زیبایی های جزیره شدید که ساعت از 7 گذشت و اتوبوس های دریایی جزیره را ترک کردند. آن وقت است که باید به فکر اتاقی برای خواب در جزیره باشید. خبر خوب اینکه از هتل های درجه یک شیک و پیک بگیر تا ویلاهای قدیمی و زیبا هر کدام را که بخواهید می توانید برای اقامت انتخاب کنید. چند هتل بزرگ با معماری مجذوب کننده و هتل آپارتمان های درجه یک هر کدام در این جزیره وجود دارد. اگر ویلاهای این جزیره را برای اقامت انتخاب کنید می توانید تجربه ای نو از اقامت در خانه ای قدیمی با باغچه ای زیبا و فضایی نوستالژیک را داشته باشید.

جزیره بیوک آداجزیره بیوک آداجزیره بیوک آدا

برترین زمان بازدید از جزیره بیوک آدا استانبول

تابستان برترین زمان سفر به بیوک آدا است زیرا هوای مطبوع تابستانی در ساحل، لذت گشت و گذار در این جزیره را دو چندان می نماید. اما نباید زیبایی های زمستان های بیوک آدا را هم نادیده بگیریم. بیوک آدا با هوای مه گرفته سفیدش زیبایی دیگری دارد. مرغان دریایی روی نرده ها می نشینند و از سرما استراحتی می نمایند و شما می توانید همین طور که از پشت شیشه های کافه ای رو به دریا، طبیعت سرد خدا را دیدن می کنید چای گرم بنوشید.

جزیره بیوک آدا

اطلاعات بازدید از جزیره بیوک آدا استانبول

قیمت بلیط: رایگان

ساعت بازدید: کشتی ها از 9 صبح به سمت بیوک آدا حرکت می نمایند و اگر قصد شب مانی ندارید آخرین سرویس کشتی ها به سمت استانبول ساعت 7 شب است.

جزیره بیوک آدا

راستا دسترسی به جزیره بیوک آدا استانبول

از اسکله کاباتاش، سیرکجی، امین اونو، کادیکوی و بستانجی هر یک ساعت و نیم اتوبوس های دریایی به مقصد جزیره وجود دارد.

به وسیله قایق سواری هم می توانید به این جزیره بیایید. لذت قایق سواری در جزیره چیز دیگری است. می توانید همین طور که از استانبول زیبا دور می شوید چای میل کنید و به پرندگان دریایی غذا بدهید. دریا و آرامش وصف ناپذیرش را دیدن کنید و لذتی وافر را تجربه.

اگر قصد استفاده از مترو استانبول را دارید با مترو از میدان تقسیم سوار می شوید و در ایستگاه کاباتاش که دو ایستگاه فاصله دارد، پیاده می شوید. اینجا سوار اتوبوس دریایی می شوید. حواستان باشد از ایستگاه کاباتاش اتوبوس دریایی چند ایستگاه دارد و بعد به بیوک آدا می رسد پس آخرین ایستگاه پیاده شوید.

جزیره بیوک آدا

نقاط ضعف و قوت سفر به جزیره

رفتن به جزیره بیوک آدا استانبول برای بیشتر افراد لذت بخش و دوست داشتنی است. داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی در کنار تفریحات آبی و هیجان مناسب به علاوه آرامش بسیار باعث می گردد هر کسی از سفر به بیوک آدا احساس رضایت و لذت کند.

اما اگر بخواهیم موشکافانه تر آنالیز کنیم در بیوک آدا به سختی می توانید رستورانی مالی پیدا کنید. همین طور قیمت سواری درشکه کمی بالاست و اگر بخواهید پای پیاده جزیره را بگردید باید زمان زیادی بگذارید. برای رفتن به چند تا از مهم ترین و زیباترین بخش های تاریخی شهر هم باید از قاطر بهره ببرید که ممکن است برایتان چندان مطلوب نباشد. در کل می توان گفت اگر با کودک خردسال یا سالمندان به این جزیره بیایید، آن ها کاری نخواهند داشت جز نشستن در یک کافه و نگاه کردن دریا که البته همان هم لذت خاصی دارد.

جزیره بیوک آدا

شما برای ما بنویسید

در این مطلب سعی کردیم یکی از زیباترین جزایر استانبول در دریای مرمره را به شما معرفی کنیم. به جز جزیره بیوک آدا استانبول، جزایر دیگری هم وجود دارد که زیبایی وصف ناپذیرشان به دلتان خواهد نشست. شما تا به حال به استانبول و جزایر آن سفر نموده اید؟ به نظر شما اینکه یک روز از سفرمان به استانبول را به بازدید از این جزیره اختصاص بدهیم می ارزد؟ نظرات و تجربیات خود را با مخاطبان وبلاگ نت ترکیه به اشتراک بگذارید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "جزیره بیوک آدا استانبول ، بهشتی در میان دریای مرمره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره بیوک آدا استانبول ، بهشتی در میان دریای مرمره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید