آیفون SE 5G اولین گوشی با آلومینیوم کم کربن است

به گزارش وبلاگ نت ترکیه، این طور که به نظر می رسد، آیفون SE 5G یا همان آیفون SE 3 اولین گوشی اپل است که شرکت آمریکایی در ساخت آن از آلومینیوم کم کربن استفاده نموده است.

آیفون SE 5G اولین گوشی با آلومینیوم کم کربن است

اپل برای حفاظت از محیط زیست، در بسیاری از سیاست های خود تتازه نظر و مبلغ هنگفت 4.7 میلیارد دلار را روی این پروژه سرمایه گذاری کرد. شرکت آمریکایی میخواهد از این پس در ساخت محصولاتش، بسته بندی آن ها و به طور کلی هرکاری که در انجامش، امکان آزار تماشا محیط زیست وجود دارد، از موادی استفاده کند که مطمئن باشد کمترین خسارت را به محیط وارد می نمایند.

آیفون SE 5G که به تازگی معرفی و روانه بازار شده هم گویا اولین محصول این پروژه است که اپل در ساخت آن، سلامت محیط زیست را اولویت اول خود قرار داد. این حرکت را می توان تا حدودی هوشمندانه در نظر گرفت چرا که آیفون SE 5G به عنوان مقرون به صرفه قیمت ترین گوشی اپل که از شبکه پرسرعت 5G هم پشتیبانی می نماید، فروش بسیار بالایی خواهد داشت و اپل هم با علم بر این موضوع، تصمیم گرفت در ساخت آن تا جایی که امکان دارد، سالم عمل کند. بنابراین شاید یک گوشی تأثیر چندانی در حفاظت از محیط نداشته باشد اما وقتی آن را در ابعاد چندین میلیون در نظر می گیریم قطعا تأثیر خود را خواهد گذاشت.

به همین خاطر، شرکت در ساخت آیفون SE تازه خود از آلومینیوم کم کربن استفاده کرد که به وسیله فناوری تازه شرکت ELYSIS فراوری می گردد. در این فرایند مقدار کربن تا جایی که امکان دارد حذف می گردد تا بدین ترتیب از محیط زیست هم تا حد زیادی حفاظت گردد. این فناوری تازه گداخت آلومینیوم می تواند با آزادسازی اکسیژن به جای گازهای گلخانه ای، آلومینیوم های خالصی را فراوری کند که بسیار سالم تر است. مدیرعامل ELYSIS هم در این رابطه گفت:

اپل از سال 2020 تصمیم گرفت با حذف شارژر و هندزفری از درون جعبه از محیط زیست محافظت کند. تصمیمی که ناگهان باعث افزایش سود 6.5 میلیارد دلاری شرکت آمریکایی شد؛ آن هم فقط به خاطر حذف شارژر و هندزفری از درون جعبه و این یعنی این مقدار هنگفت، سود به دست آمده از فروش لوازم جانبی که در نتیجه این تصمیم به صورت مجزا به فروش رفتند را شامل نمی گردد. این تصمیم اما تحسین برانگیز است. اینکه شرکتی به جای حذف شارژر و هندزفری از جعبه، در فرایند ساخت محصولاتش دقت بیشتری به خرج دهد، هم کاربر سود می نماید، هم محیط زیست اما در شرایط نخست، فقط شرکت سازنده است که سود می نماید و محیط زیست می ماند با شارژرها و هندزفری هایی که بار دیگر با بسته بندی بزرگ به صورت مجزا به فروش می رسند.

آلومینیوم از این جهت به وسیله شرکت های بزرگ فراورینماینده گوشی های هوشمند استفاده می گردد که بسیار سبک و در عین حال مقاوم است. به همین علت هم هست که می بینیم بعضی از گوشی ها اگرچه مقدار بزرگی دارند اما وزن آن ها نسبتا پایین است. سایر دلایل را می توان به ظاهر زیبا، قابلیت رنگ پذیری بالا، قیمت پایین، رسانای حرارت بودن و… مرتبط دانست.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون SE 5G اولین گوشی با آلومینیوم کم کربن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون SE 5G اولین گوشی با آلومینیوم کم کربن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید